Kastingové agentúry hľadajú najmä ľudí v produktívnom veku. Ak urobíte niekoľko reklám, ste v agentúre považovaný za úspešného, uprednostňujú však nové tváre
Reklama sa stala súčasťou každodenného života. Stretávame sa s ňou všade. Niekedy otravuje, inokedy pobaví. Najviac zaujme, keď sa v nej zrazu objaví sused od vedľa. Ako sa tam dostal? Vŕta všetkým hlavou. Stačí sa len zaregistrovať a „šťastie“ je o krok bližšie.
Máte od jeden a pol do deväťdesiatdeväť rokov. Ste tučný, vysoký, tmavý, malý, zelenooký, máte plešinku či široké boky? Tak ste vítaný. V kastingovej agentúre potrebujú všetky typy ľudí. A uchádzač sa tam môže dostať hneď dvoma spôsobmi. Buď ho oslovia na „streetcastingu“, teda na ulici, alebo sa zaregistruje sám. Netreba však nechať nič na náhodu, celá „procedúra“ trvá iba pár minút. Registrácia sa zakladá na dotazníku, kde každý uvedie pravdivé údaje o sebe a najmä kontakt, na ktorom je stále dostupný. Druhá časť je odfotografovanie tváre a postavy. Nejde o nijaké modelkovské pózy a postoje, ale o prirodzený výzor. A potom už len treba čakať, kedy agentúra príde s vhodnou ponukou.
Kto má šancu?
Kastingové agentúry tvrdia, že ženy od 25 do 40 rokov a muži 25 do 45 rokov majú najväčšie šance, lebo ich je zaregistrovaných najmenej. Chybou je, že väčšine produktívnych ľudí so stálou prácou ani nenapadne, že by mohli byť tvárou reklamnej kampane. Problém je tiež prilákať ľudí bývajúcich mimo Bratislavy na kasting do hlavného mesta, kde je koncentrovaných najviac agentúr. Cestovné náklady sa totiž nepreplácajú. Kastingové agentúry v Prahe, vo Viedni a v Bratislave preto riešia situáciu občasnou vzájomnou výpomocou.