Rádiá
Úspech = formát
Slovenské rádiá sa postupne profesionalizujú. Ide o nevyhnutný proces, ktorý musí podstúpiť každé rozhlasové médium, ktoré sa chce v najbližších rokoch udržať na trhu a zarábať. Prvý na to prišiel Expres. Aj vďaka tomu sa neohrozene usadil na prvej priečke v počúvanosti rádií a nič nenasvedčuje tomu, že by sa to malo zmeniť. Kľúč k úspechu bol napohľad jednoduchý. Na slovenskom trhu však do roku 2002 nepoznaný. Precízne a presne na mieru ušitý hudobný formát, spolupráca s konzultačnou agentúrou či telefonické prieskumy, vďaka ktorým rádio presne vie, čo chce jeho poslucháč počuť. To sú iba niektoré základné kroky, ktoré priniesli Expresu úspech. Strmý nárast v počúvanosti zaznamenáva aktuálne aj rádio Jemné melódie. Do úzadia zatlačilo podľa posledných prieskumov po dlhej dobe rádiá Okey a Regina. Na päty začalo šliapať aj dlhodobo tretiemu Fun Radiu. Recept na úspech bol rovnaký. Majitelia rádia pomocou analýzy trhu, takzvanej mapping study, odhalili jednu z mnohých medzier v ponuke hudobných formátov na Slovensku, ktorú zalátali precízne naformátovaným low budget rádiom, hrajúcim iba pomalé a nerušivé piesne s minimom sprievodného slova. Úspešnosť stanice, ktorá v zásade popiera základné charakteristiky rádia, ohromuje. Prečo si poslucháč s rovnakým efektom nepustí radšej kompiláciu obľúbených „slaďákov“ vo svojom CD prehrávači? Jemné melódie ukazujú, že to ide aj bez spravodajstva, dopravného servisu, množstva súťaží a dokonca takmer bez moderátorov. Nie je preto vylúčené, že podobnou cestou inak naformátovanej „samohrajky“ sa vyberie aj niektorý z trhových konkurentov. Okey či Viva už zmenu a najmä formát zúfalo potrebujú.
Hreha v konflikte záujmov
Riaditeľ STV čelí ďalším problémom: na dodávku spravodajstva z Česka najal firmu, v ktorej správnych orgánoch sedel ešte pred rokom. Slovenská televízia bude na dodávku spravodajstva z Česka využívať služby Regionálnej televíznej agentúry (RTA) so sídlom v Prahe. Riaditeľ STV Radim Hreha bol členom dozornej rady RTA pred minuloročným odchodom do Českej televízie. Vlastní ju podnikateľ Jaroslav Berka, ktorému R. Hreha viedol server Česká média.
Zmluvu podpísali predstavitelia oboch strán koncom marca. „Nového partnera sme hľadali preto, lebo nám vypršala zmluva so spoločnosťou Mafra,” informoval poverený hovorca televízie Jozef Gogola. Riaditeľ odôvodnil výber partnera pre STV výhodnými podmienkami a kvalitnou ponukou.