Presťahovali ste sa, zmenili ste meno, prípadne banku? Podstatné zmeny v dokladoch i vo vašom živote by ste mali oznámiť niektorým inštitúciám. Nahlásenie týchto zmien si vyžadujú aj poisťovne.
Zmeny v poistných zmluvách sú technické a netechnické. Ako hovorí vrchná riaditeľka Wüstenrot poisťovne Dana Macková, tie druhé vyplývajú zo zmeny okolností – napríklad zmena priezviska či adresy. Technické zmeny zasa z meniacich sa poistných potrieb. Klient si napríklad zoberie úver, potrebuje zvýšiť poistnú ochranu a požiada o zvýšenie poistnej sumy.
Podľa Moniky Matisovej, produktovej manažérky poistenia osôb v Generali poisťovni, klienti reagujú predovšetkým na svoju aktuálnu životnú situáciu a prispôsobujú tomu aj poistky. „Najčastejšie menia osobné údaje, výšku poistného a frekvenciu platenia,“ dodáva.