Gabriel Gurecka: Zákazníkov vám zaobstarajú spokojní zákazníci
„Výslovne som hľadal možnosť, ako sa uživiť dizajnom. A prišiel som na to, že je to dlhá cesta, počas ktorej treba skorigovať vlastné predstavy. Zaoberať sa iba priemyselným dizajnom je na Slovensku veľmi ťažké, a preto väčšina dizajnérov pracuje v oblasti interiérov, grafického či firemného dizajnu,“ hovorí Gabriel Gurecka.
Napriek tomu je však Gabriel Gurecka optimista a myslí si, že situácia v slovenskom dizajne sa pomaly zlepšuje. „Skončilo sa obdobie, keď sa vyrábal tridsať rokov jeden produkt. Momentálne sa asi nachádzame v štádiu kopírovania talianskeho dizajnu. To, čo sme kedysi dovážali z tejto krajiny, sa bezo zmeny vyrába na Slovensku. Ale postupne vidieť, že nastal čas, aby dizajnéri mohli presadzovať vlastné línie. A práve nábytok by mohol byť nosným prvkom.“ Predurčuje ho k tomu veľký dopyt, ktorý je sprievodným javom stavebného boomu. Obrovské kancelárske priestory, bytové plochy i nákupné centrá poskytujú široký priestor pre nové stvárnenia.
Tvorivosť a empatia
Dobrý dizajnér musí byť v prvom rade tvorivý. Má nielen vytvoriť produkt, ktorý bude dobre slúžiť ľuďom, ale zároveň musí v zákazníkovi vyvolať potrebu mať ho. „Dizajnér potrebuje byť empatický a vidieť veci tak ako ľudia, ktorí síce nemajú predstavivosť, ale pomerne presne vedia, čo chcú. Vo chvíli, keď výrobok uvidia, uvedomia si, že to práve našli. Samozrejme, forma musí byť esteticky i ergonomicky vhodná. Dizajn je dobrý vtedy, keď forma nasleduje funkciu,“ vysvetľuje G. Gurecka.