Kia ceed už vyvolala pozitívne reakcie v európskych médiách. Preto nečudo, že veľké nádeje vkladá koncern Hyundai aj do jeho súrodenca – nového modelu Hyundai i30, ktorý sa začne od roku 2009 vyrábať v Nošoviciach.
Ambície horúcej novinky v triede C dokladuje Hyundai novým alfanumerický názvom, ktorým definitívne opúšťa tradičné označovanie. Je to logické, na rozdiel od ostatných modelov vznikol totiž v celkom nových podmienkach, presnejšie v európskom vývojovom a dizajnérskom centre Hyundaiu v nemeckom Russelsheime. Je vyvinutý v Európe a pre Európu.
V európskom štýle
V Russelsheime mu naordinovali európske proporcie, ktorými mieri priamo na špičku triedy. V porovnaní s Golfom má rázvor väčší o osem centimetrov a takmer atakuje ikony, akými sú Ford Focus a Opel Astra. Dĺžkou sa zas môže prirovnať k Citroënu C4. Rozdiely v porovnaní so ceedom, s ktorým má jednotnú platfomu, sú zanedbateľné. Aspoň čo sa týka rozmerov. V dizajne je toho však viac. Cítiť, že kým ceed má osloviť svojou vyváženosťou a tvarmi evokujúcimi niektoré úspešné japonské modely konzervatívnejšiu klientelu, Hyundai i30 zahrá viac na strunu emócií. Vidno to na odvážnejšom strihu predných reflektorov, opticky zníženej hrane kapoty, klinovitejšom profile pontónu, ako aj na výrazných zadných svetlách.