Pohľad na vec
Keď bloguje firma</h>
Mám rád blogy slovenských firiem. Je ich zatiaľ veľmi málo, ale už tie prvé sú hodné nasledovania. Ich autori pochopili, že korporátny blog je najmä blog, a nie nové reklamné médium.
Začal to Martin Kováč z Etargetu (http://martinkovac.blog.sme.sk/), firmy, ktorá žije z internetovej reklamy. Píše o tom, čo ma zaujíma – o internete a webovom marketingu. Vôbec sa nevyhýba ani téme pay-per-click reklama, predmetu podnikania Etargetu. Ale robí to skvele, edukatívne, nenásilne a pútavo. Veľmi podobný je príklad Jana Šifru z Neopublicu, PR agentúry, ktorá na Slovensku asi najrýchlejšie pochopila zmysel internetu pre firemnú komunikáciu. Všeobecne najznámejším z mojich obľúbených firemných blogérov je Tomas Spurny, riaditeľ VÚB. Viem si predstaviť, že to má ťažké. A T. Spurny našiel odvahu blogovať presne o tých najcitlivejších prvkoch vo vzťahoch medzi bankou a jej klientmi. Na prvý pohľad to vyzerá, že odmenou za Spurneho odvahu sú stovky kritických ohlasov v diskusiách k jeho článkom. Som presvedčený, že to tak nie je a že jeho blogovanie napokon pomôže firme hneď dvoma spôsobmi. Ten prvý sú podnety, ktoré sa v diskusii nazbierajú a vďaka ktorým bude banka lepšie rozumieť potrebám ľudí. Druhý je menej hmatateľný, ale možno trvalejší. Bude to povesť banky, ktorá nezatvára dvere pred kritikou a dokáže otvorene komunikovať.