Top manažérovi brazílsko-libanonsko-francúzskeho pôvodu sa podarilo zachrániť pokrivkávajúci Nissan, do ktorého francúzsky Renault investoval päť miliárd dolárov. Dnes má také renomé medzi akcionármi svetových automobiliek, že kedykoľvek sa ocitne niektorý výrobca áut v kríze, začína sa pretriasať možnosť, že by ho mohol zachrániť iba Carlos Ghosn.
Špičkový manažér Carlos Ghosn (vyslovovaný Ghoun) v rozhovore pre poradenskú firmu Roland Berger Strategy Consultants uviedol: „Každý dnes poukazuje na globalizáciu, ale súčasne si všetci chceme zachovať svoju identitu.“ Ako dodal, „jednou z možných reakcií na tento protiklad, ktorá má v 21. storočí kritický význam, je združovanie podnikov“. Spolupráca prináša výhody veľkovýroby a súčasne umožňuje partnerom zachovať si identitu vlastnej značky. Jeho automobilová aliancia rešpektuje identitu partnerov, ich značiek a rozvíja synergiu, ktorá prospieva obom partnerom.
Obe firmy sa dopĺňajú
Aliancia Renault a Nissan funguje, pretože podľa C. Ghosna ich spolupráca prináša obom stranám úspechy. Žiadna z nich nemá prednosť. „Každé rozhodnutie musí prospieť obom,“ hovorí. „Nemôžete udržať alianciu, ak vaše rozhodnutie poškodí jedného z partnerov.“ Konkrétne to znamená, že každá z automobiliek je na čele tých oblastí, v ktorých je jej skúsenosť nedostihnuteľná.