Chrysler sa v Európe rozhodol zaútočiť aj v strednej triede. Do neľahkého súboja s Volkswagenom Passat, novým Fordom Mondeom či Toyotou Avensis stavia poslednú generáciu Sebringu.
Nový Sebring je veľkým prekvapením. Asi len málokto tušil, že koncept Airflite z roku 2003 je jeho predvojom. Na rozdiel od svojho uhladeného súrodenca sa totiž zmenil na neprehliadnuteľný monument s drsným podtónom. Je to riadny kus auta. Celkovou dĺžkou 4 850 milimetrov, ako aj šírkou a výškou si trúfol prerásť ikonu Passat. To isté platí o jeho rozšafnom rázvore 2 765 milimetrov, ktorým stojí už takmer na hrane vyššej strednej triedy. Americký strih však dáva najavo nielen proporciami. Dizajn má prímes rebelantstva, za ktorý by sa nemusel hanbiť ani sesterský Dodge. Vysoká maska, vyzývavé pozdĺžne prelisy na kapote, akoby ukradnuté z off-roadu, obrovské zadné svetlá a odvážne vysoko situovaná odtrhová hrana, 17-palcové disky kolies, to všetko zabezpečuje Sebringu vysokú mieru individuality.
Amerika v detailoch
Americký „passat“ ponúka zvýšenú polohu sedenia približne o šesť centimetrov v porovnaní s európskym štandardom. To prináša nielen pohodlnejšie nastupovanie, ale aj viac miesta na nohy, samozrejme, aj pre zadných pasažierov. Drsná povaha exteriéru sa premietla do tvrdších plastov a jednoduchšieho dizajnu palubnej dosky, než na aký sme zvyknutí v Európe. K efektným detailom patrí tyrkysové podsvietenie prístrojov a centrálne umiestnené analógové hodiny. V ergonómii dal Chrysler prednosť evolúcii. Nenájdete tu moderné multimediálne rozhrania, ale klasické a prehľadné rozmiestnenie ovládačov. K americkému imidžu sa Sebring hlási bohatou „entertainment“ výbavou. Nájdete tu nielen 260 W audiosystém Boston Acustic, dotykový 3D displej a dvadsaťgigabajtový harddisk, ale aj príplatkový výklopný displej pre DVD, určený zadným cestujúcim. Pochopiteľne, nechýba USB-port. Najväčšou americkou „vychytávkou“ je však nepochybne držiak na nápoje s funkciou chladenia alebo ohrievania v rozpätí od 2 do 35 stupňov Celzia. Šesť airbagov a ESP je povinnou vstupenkou do európskej strednej triedy. Objem „kufra“ 394 litrov nie je veru na taký krížnik žiadna sláva.