Kým si dáte šálku voňavého nápoja
Výroba jedného malého espressa kávy štandardnej kvality stojí okolo šesť korún. Jeho predajná cena je priemerne šesťkrát väčšia. Pravda, ku káve patrí v lepších podnikoch aj keks, mlieko a cukor. Voda a energie tiež niečo stoja. Podobne aj nájom priestoru kaviarne nebýva malý. Napriek tomu sa zdá, že predávať kávu je dobrý biznis.
Káva je po vode druhý najrozšírenejší nápoj na svete. Obrovský je aj biznis s touto komoditou. Dá sa naozaj zarobiť iba na predaji kávy?
Komodita alebo nápoj
„Keby sme tu mali klasickú kaviareň, po pár mesiacoch skončíme,“ vraví Michal Šturc, spolumajiteľ rodinného obchodu s kávou Casa del Caffé na Dunajskej ulici v Bratislave. Sám však kávu nielen „čapuje“, ale tiež distribuuje do bratislavských hotelov, reštaurácií, firiem a organizuje aj degustácie. Navyše má v svojom coffee shope, kde pracuje spolu so svojimi dvoma synmi, aj doplnkový sortiment ako kávovary či kaviarenský porcelán. Svoj rodinný podnik Šturcovci budovali po malých krokoch a dnes otec hovorí, že biznis s kávou im funguje. O budúcnosť sa už nebojí tak, ako keď začínali.