René Lacoste: Mohol som vybrať nejaké sympatickejšie zviera, napríklad kohúta, ktorý je typický francúzsky, ale ten by asi nemal taký úspech
René Lacoste bol vynaliezavý a húževnatý chlapík. Dokázal sa presadiť v športe i v biznise. Svoje nápady s tenisovým oblečením si vyskúšal najprv na sebe, ale vedel ich aj predať. Urobil revolúciu v športovom obliekaní. Pochopil skôr než ostatní, že športové veci môžu byť aj módne a budú sa nosiť ako každodenné oblečenie.
Pred rokom zomrel v Paríži Bernard Lacoste, syn zakladateľa firmy a značky, ktorá neodmysliteľne patrí k športu a predovšetkým k tenisu. Štafetu po ňom prebral jeho mladší brat Michel. V podniku pracuje ešte vnuk zakladateľa Phillipe. Ďalších viac ako tridsať členov klanu rodiny, ktorá dodnes vlastní šesťdesiatpäť percent akcií spoločnosti, čaká na príležitosť podieľať sa na riadení firmy.
Nielen pre vyvolených
Chuť na priloženie ruky k dielu, ale, samozrejme, aj na profit by iste mali aj iní ľudia. Lacoste sa totiž za viac ako sedemdesiat rokov existencie vypracovala z lokálnej firmičky na spoločnosť, ktorá pôsobí vo viac ako sto krajinách sveta. Ročne predáva niekoľko desiatok tisíc produktov a jej tržby sa pohybujú nad hranicou jednej miliardy eur. Sídlo má stále v Paríži, ale výroba je roztrúsená od Francúzska cez Grécko až po Južnú Ameriku.