Radek Bachratý: V našom povolaní sa cenia originálne nápady
„Nie je nič strašnejšie, ako zlou komunikáciu potopiť skvelé posolstvo o skvelom produkte. To je moment, keď sa ani konkurencii zlomyseľne nesmejete. To je do plaču,“ hovorí media planner spoločnosti Air Creative Radek Bachratý.
Nevhodne zvolené reklamné médium môže značke ublížiť a trvá veľmi dlho, kým sa vráti na pôvodnú pozíciu. „Občas sa mi stáva, že po zásadnom rozhodnutí mávam zlé sny, hoci našej agentúre sa nikdy nič podobné neprihodilo,“ priznáva Radek Bachratý a pripája vlastnú charakteristiku svojho povolania. „Media planner je generátor optimálnej komunikácie pre čo najlepší výsledok.“
Médium je kľúč
Hľadanie vhodného média je často strastiplná cesta. Predchádza jej detailné sledovanie cieľovej skupiny, jej správania, návykov. Vyhodnocuje sa množstvo prvkov, ktoré často vygenerujú prekvapivé médium. R. Bachratý to vysvetľuje príbehom. Pred vstupom do Európskej únie robili reklamu pre jednu lízingovú spoločnosť, ktorá ponúkala najmä škodovky. Potrebovali osloviť vidiecku cieľovú skupinu, ktorá mala našetrené prostriedky, no zvažovala, či auto kúpiť teraz, alebo ešte počkať.