Pozvanie do firemného baru
Už naši prapradedovia vedeli, že pri poháriku sa vybaví viac než v strohej kancelárii. V súčasnom biznise to platí dvojnásobne.
Kedysi predsa len stačila fľaša brandy v rohu knižnice. Dnešní podnikatelia a manažéri radšej rokujú vo vinárňach alebo baroch. Kto minie s obchodnými partnermi aspoň šesťdesiattisíc korún, tomu sa už oplatí prenajať si menší bar. „Nie je to bežné, ale ani výnimočné,“ vraví o novinke v slovenskom podnikateľskom prostredí Gabriel Bača z Gastronomic Crew Company, ktorá radí a pomáha pri projektovaní barov. Čoraz častejšie si totiž solventné firmy z iných brandží otvárajú vlastné zariadenia, kde sa dá posedieť pri dobrom drinku. Potom je to už len otázka prepočtov, ambícií a potrieb, či ho aj otvoria pre verejnosť, či sa k nemu ako vlastníci oficiálne prihlásia, alebo či tam budú mať iba svoje vždy rezervované stolíky. Dvere naozaj privátneho baru sú však otvorené iba pre predstaviteľov firmy a ich hostí. Ide v ňom o svojskú a ničím nerušenú atmosféru, sprevádzanú profesionálnym barmanským výkonom. „Firemný bar je však o niečom inom v porovnaní s domácim barom. Treba si radšej si zaplatiť firmu, ktorá sa postará o všetky technické záležitosti, ako vyhadzovať peniaze podľa katalógu, dílerov alebo dizajnérov. K tomu nezaškodí rýchly kurz, kde sa majiteľ firmy naučí základom barmanského remesla – len aby vedel, o čom to je,“ radí G. Bača. Bar, samozrejme, nevtieravo spĺňa aj reklamné ciele – býva zariadený vo farbách firmy, od stien a kresiel až po barmanovu zásteru s logom.
Slovníček
Martini dry a dry Martini
Prvý označuje suchý vermút talianskej fabriky, ktorú založili Alessandro Martini a Teofilo Sola v roku 1863. Druhý znamená typ miešaného nápoja, obsahujúceho suchý vermút akejkoľvek značky, takmer osemnásobok džinu a olivu či prúžok citrónovej kôry. Mieša sa v šejkri s veľkým množstvom ľadu. A ako jeden z mála koktailov sa servíruje pred jedlom.