Nové Twingo stráca trochu zo svojej hravosti, no ponúka viac priestoru a bezpečnosti
Písal sa rok 1992 a Renaut na autosalóne v Paríži predstavil malé hravé Twingo. Titul automobil roka sa síce v tom roku ušiel Nissanu Micra, no to francúzskemu automobilu nezabránilo v závratnej kariére.
Twingo sa stalo miláčikom miliónov rodín a jednou z dizajnérskych ikon deväťdesiatych rokov. Z výrobných liniek ho stiahli až po neuveriteľných štrnástich rokoch s bilanciou 2,4 milióna vyrobených kusov. O to viac záleží Renaultu na úspechu druhej generácie. Ako predkrm ponúkol preto ešte vlani na jeseň parížsku chuťovku v podobe štúdie Twingo Concept. Až na jar v Ženeve debutovala sériová verzia.
Zmena štýlu potvrdená
Veľkým prekvapením je zmena štýlu. Renault sa rozhodol posilniť dojem solídnosti. Twingo tak stráca nielen kus zo svojej „komixovej“ hravosti, ale aj siluetu „monospace“. Z mikrovanu sa stáva o čosi konvenčnejší model, konkurujúci napríklad Toyote Yaris či Volkswagenu Fox. Hoci dĺžkou 3,6 metra a rázvorom 2 367 milimetra patrí stále k trpaslíkom automobilovej scény, prírastok 17 centimetrov na dĺžku nie je zanedbateľný. Do šírky pribudli ďalšie tri a do výšky takmer päť centimetrov. Z nárastu rozmerov profituje najmä posádka. Napríklad cestujúci vzadu majú na nohy o tri centimetre viac miesta. Nad hlavou je rezerva väčšia o 27 milimetrov.