Štvrtok, 20. február, 2020 | Meniny má Lívia

Reklama a médiá

Seriály

Úspechy i neúspechy

Príbehy na pokračovanie fungujú tak ako tie pred stáročiami rozprávané ústne. Len dnes sa šíria divákovi prostredníctvom seriálov cez televíziu. Najmä ak ich rozprávajú obľúbení herci v situáciách, ktoré poznajú sami diváci. Za posledných desať rokov sa na Slovensku pokusy akosi nevydaril. Seriály boli nudné, ťažkopádne, scény a postavy ťažko uveriteľné. Televízie majú problém nájsť ľudí, ktorí vedia, ako sa seriály robia. Pre obrovské náklady už napríklad Markíza nezvládla ďalej ťahať denný pôvodný seriál Medzi nami. Čakanie, kým sa diváci konečne chytia, by bolo pridrahé.Plnoformátové televízie po celom svete seriály chcú, pretože dokážu dlhodobo a stabilne držať sledovanosť na uspokojivej úrovni a lepšie ako jednorazové filmy. Zo skúsenosti stanice vedia, že práve pôvodné seriály vedia naviazať najviac divákov, ktorých potom môžu televízie predať inzerentom. Vytvára sa totiž silný návyk, postavy zo seriálov sa stávajú blízkymi priateľmi divákov. Seriály sú plné obľúbených hviezd a z tých môže televízia ťažiť v množstve iných relácií, ťažiskových titulov, dostanú ju do tlače a do záujmu diváka. Pôvodný seriál vie lepšie ako nakúpený reagovať na reálie, prispôsobiť sa.Markíza namiesto tápania siahla po českej licencii, ktorú overil divák najpodobnejší domácemu. Tak vznikla Ordinácia v ružovej záhrade, ktorej čísla sa vyvíjajú veľmi sľubne. Pôvodnou tvorbou sú aj Susedia, najúspešnejší titul hlavného vysielacieho času vôbec. Ten dodal televíziám odvahu v zavádzaní týchto formátov a presvedčil, že investícia sa môže oplatiť. Tvorcovia relácií 112, Najväčšie kriminálne prípady alebo Najväčšie katastrofy chcú už onedlho skúsenosti zúročiť a skúsiť, či im divák uverí. Prvé slovenské krimi uvedie Markíza v septembri, pripravuje aj ďalší sitcom. Brandža tvrdí, že v najbližších rokoch bude vlastný seriál pre každú veľkú televíziu nevyhnutný.

Článok pokračuje pod video reklamou

Televízia Joj má nový manažment a chce byť po piatich rokoch bez jasnej vízie fungujúcou dvojkou na trhu. Novým generálnym riaditeľom sa stal Richard Flimel (34). Do funkcie ho vymenoval nový majiteľ televízie J&T Media Enterprises, ktorá sa stala odkúpením televízie od spoločnosti Grafobal Group podnikateľa Ivana Kmotríka majiteľom TV Joj. R. Flimel zastupoval záujmy J&T ako nového majiteľa média už od začiatku roka, bol členom komisie, ktorá televíziu preberala.R. Flimel je na Slovensku prvým riaditeľom televízie, ktorý nemá skúsenosti z televízneho prostredia. „Na post generálneho riaditeľa sme chceli človeka nezaťaženého väzbami na mediálne prostredie, špecialistu na efektívne vedenie spoločnosti,“ citovala tlačová správa predsedu Predstavenstva J&T Media Enterprises Petra Korbačku.Vyštudovaný ekonóm a právnik R. Flimel strávil väčšinu profesionálnej kariéry v New Yorku a Londýne, kde od roku 2001 pracoval v právnej kancelárie Sullivan & Cromwell. V obchodnom registri v súčasnosti figuruje len ako člen dozornej rady spoločnosti J&T Media Enterprises spoločne s Mariánom Masarikom a Pavlom Solárom.

Jeho úlohou je najmä zavedenie ekonomických princípov v televízii. Má sa to týkať predovšetkým vytvorenia systému sledovania ziskovosti jednotlivých relácií a vybudovania účinných kontrolných mechanizmov. Všetky projekty budú vyhodnocované a posudzované na základe pomeru nákladov a ekonomického prínosu.Z pôvodnej zostavy riadiacej televíziu do 2. mája zostali pracovať pre prevádzkovateľa televízie Mac TV len výrobná riaditeľka Alexandra Dubovská a technický riaditeľ Dezider Fischer. Podľa vlastných slov na základe odporúčaní vybral R. Flimel na nové pozície finančného riaditeľa Marcela Gregu a riaditeľa pre nové médiá Ondreja Jurovčáka. Staronové pozície obsadili aj Daniel Krajcer (výkonný riaditeľ pre strategické projekty) či Martin Šebo (obchodný riaditeľ). Šéfredaktor Novín Joj Roland Kubina bude šéfom spravodajstva televízie, moderátor Ľuboš Sarnovský sa stal šéfom pre PR a promotion.V oblasti programu chce TV Joj dôkladne analyzovať súčasnú skladbu a zároveň možnosti trhu s cieľom prispôsobiť program tak, aby zasiahol aj doteraz nevyužitý potenciál trhu. „Môžeme sa stať ziskovou dvojkou, zastabilizovať sa a potom sa snažiť dostať na jednotku,“ povedal R. Flimel v rozhovore pre denník Sme. Pomôcť má k tomu František Borovský, bývalý programový riaditeľ Markízy. Z konkurenčnej televízie si so sebou donesie aj časť kreatívneho oddelenia.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CKP na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4CKP na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. ... viac ako vzdelanie
  2. Maturuješ a hľadáš kam na vysokú?
  3. Ktorá farba je tá tvoja?
  4. Naštartuj svoju budúcnosť na EkF TUKE
  5. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  6. Ako si prepojiť auto so smartfónom?
  7. Kto bude ďalší? Hľadajte s nami Učiteľa Slovenska
  8. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  9. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  10. Čo by ste mali vedieť pred tým, ako sa pustíte do investovania?
  1. Naštartuj svoju budúcnosť na EkF TUKE
  2. Ktorá farba je tá tvoja?
  3. Maturuješ a hľadáš kam na vysokú?
  4. ... viac ako vzdelanie
  5. Študuj matematiku, fyziku a informatiku v Prahe
  6. Prečo je Nitra rajom študentov?
  7. Moderné, inovatívne a praktické štúdium práva? U nás sa to dá!
  8. Fakulta posiela študentov do verejných inštitúcií a vzdeláva ich
  9. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  10. Do BILLA športovej rodiny pribudla biatlonistka Paulína Fialková
  1. Viete aký dôchodok budete mať? Radšej si ho vypočítajte 11 801
  2. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 11 798
  3. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 9 214
  4. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 6 696
  5. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo 6 202
  6. Darujte od srdca pre rozum 5 983
  7. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 5 701
  8. SME proti extrémizmu na školách 5 409
  9. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 5 161
  10. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 5 104

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf Smeru Robert Fico a minister práce Ján Richter.
Autorská strana Michala Havrana

Šmejdi a svine majú šancu vládnuť iba medzi Slováčikmi (píše Michal Havran)

Sme ovládaní poverami a peniazmi.

Záber z filmu Sviňa podľa románu Arpáda Soltésza.
CYNICKÁ OBLUDA

PS-Spolu nastavujú pravidlá

Tak a teraz už všetci parlamentní exhibicionisti vedia, že keď sa im čokoľvek nepáči, stačí blokovať kecpult.

Neprehliadnite tiež

Komentár Eduarda Žitňanského

Kollár nevie ešte ako, ale chce nájomné byty

Oproti mestským bytom je nájomné v investičných bytoch takmer štvornásobné.

Ľudia vo firmách

Aké je byť aktivistkou vo veľkej firme? Motivuje ľudí správať sa ekologicky

Anežka Kováliková je nákupcom v reťazci Metro.