Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Reklama a médiá

Seriály

Úspechy i neúspechy

Príbehy na pokračovanie fungujú tak ako tie pred stáročiami rozprávané ústne. Len dnes sa šíria divákovi prostredníctvom seriálov cez televíziu. Najmä ak ich rozprávajú obľúbení herci v situáciách, ktoré poznajú sami diváci. Za posledných desať rokov sa na Slovensku pokusy akosi nevydaril. Seriály boli nudné, ťažkopádne, scény a postavy ťažko uveriteľné. Televízie majú problém nájsť ľudí, ktorí vedia, ako sa seriály robia. Pre obrovské náklady už napríklad Markíza nezvládla ďalej ťahať denný pôvodný seriál Medzi nami. Čakanie, kým sa diváci konečne chytia, by bolo pridrahé.Plnoformátové televízie po celom svete seriály chcú, pretože dokážu dlhodobo a stabilne držať sledovanosť na uspokojivej úrovni a lepšie ako jednorazové filmy. Zo skúsenosti stanice vedia, že práve pôvodné seriály vedia naviazať najviac divákov, ktorých potom môžu televízie predať inzerentom. Vytvára sa totiž silný návyk, postavy zo seriálov sa stávajú blízkymi priateľmi divákov. Seriály sú plné obľúbených hviezd a z tých môže televízia ťažiť v množstve iných relácií, ťažiskových titulov, dostanú ju do tlače a do záujmu diváka. Pôvodný seriál vie lepšie ako nakúpený reagovať na reálie, prispôsobiť sa.Markíza namiesto tápania siahla po českej licencii, ktorú overil divák najpodobnejší domácemu. Tak vznikla Ordinácia v ružovej záhrade, ktorej čísla sa vyvíjajú veľmi sľubne. Pôvodnou tvorbou sú aj Susedia, najúspešnejší titul hlavného vysielacieho času vôbec. Ten dodal televíziám odvahu v zavádzaní týchto formátov a presvedčil, že investícia sa môže oplatiť. Tvorcovia relácií 112, Najväčšie kriminálne prípady alebo Najväčšie katastrofy chcú už onedlho skúsenosti zúročiť a skúsiť, či im divák uverí. Prvé slovenské krimi uvedie Markíza v septembri, pripravuje aj ďalší sitcom. Brandža tvrdí, že v najbližších rokoch bude vlastný seriál pre každú veľkú televíziu nevyhnutný.

SkryťVypnúť reklamu

Televízia Joj má nový manažment a chce byť po piatich rokoch bez jasnej vízie fungujúcou dvojkou na trhu. Novým generálnym riaditeľom sa stal Richard Flimel (34). Do funkcie ho vymenoval nový majiteľ televízie J&T Media Enterprises, ktorá sa stala odkúpením televízie od spoločnosti Grafobal Group podnikateľa Ivana Kmotríka majiteľom TV Joj. R. Flimel zastupoval záujmy J&T ako nového majiteľa média už od začiatku roka, bol členom komisie, ktorá televíziu preberala.R. Flimel je na Slovensku prvým riaditeľom televízie, ktorý nemá skúsenosti z televízneho prostredia. „Na post generálneho riaditeľa sme chceli človeka nezaťaženého väzbami na mediálne prostredie, špecialistu na efektívne vedenie spoločnosti,“ citovala tlačová správa predsedu Predstavenstva J&T Media Enterprises Petra Korbačku.Vyštudovaný ekonóm a právnik R. Flimel strávil väčšinu profesionálnej kariéry v New Yorku a Londýne, kde od roku 2001 pracoval v právnej kancelárie Sullivan & Cromwell. V obchodnom registri v súčasnosti figuruje len ako člen dozornej rady spoločnosti J&T Media Enterprises spoločne s Mariánom Masarikom a Pavlom Solárom.

SkryťVypnúť reklamu

Jeho úlohou je najmä zavedenie ekonomických princípov v televízii. Má sa to týkať predovšetkým vytvorenia systému sledovania ziskovosti jednotlivých relácií a vybudovania účinných kontrolných mechanizmov. Všetky projekty budú vyhodnocované a posudzované na základe pomeru nákladov a ekonomického prínosu.Z pôvodnej zostavy riadiacej televíziu do 2. mája zostali pracovať pre prevádzkovateľa televízie Mac TV len výrobná riaditeľka Alexandra Dubovská a technický riaditeľ Dezider Fischer. Podľa vlastných slov na základe odporúčaní vybral R. Flimel na nové pozície finančného riaditeľa Marcela Gregu a riaditeľa pre nové médiá Ondreja Jurovčáka. Staronové pozície obsadili aj Daniel Krajcer (výkonný riaditeľ pre strategické projekty) či Martin Šebo (obchodný riaditeľ). Šéfredaktor Novín Joj Roland Kubina bude šéfom spravodajstva televízie, moderátor Ľuboš Sarnovský sa stal šéfom pre PR a promotion.V oblasti programu chce TV Joj dôkladne analyzovať súčasnú skladbu a zároveň možnosti trhu s cieľom prispôsobiť program tak, aby zasiahol aj doteraz nevyužitý potenciál trhu. „Môžeme sa stať ziskovou dvojkou, zastabilizovať sa a potom sa snažiť dostať na jednotku,“ povedal R. Flimel v rozhovore pre denník Sme. Pomôcť má k tomu František Borovský, bývalý programový riaditeľ Markízy. Z konkurenčnej televízie si so sebou donesie aj časť kreatívneho oddelenia.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CKP na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4CKP na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 326
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 255
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 190
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 483
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 102
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 204
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 717
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 414
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 339
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 350
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poukazovanie na akúsi „kritickú infraštruktúru“ je kastovou verziou rakúsko-uhorského dedičstva.

20. jan
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

11 h
Petra Vlhová.

V zjazde obhájila svoj najlepší výsledok.

1 h