Pohľad na vec
<h>Neotravovať!</h>
Tesne pred začiatkom písania tohto textu som sa vrátil z pražskej konferencie o pay per click (PPC) reklame. Systém, vďaka ktorému je Google tam, kde je, už v Česku vynáša stovky miliónov korún a pritiahol dosť zainteresovaných, aby sa z ich výberu dala urobiť poriadna konferencia.
Pripomeniem, že najdôležitejšia odlišnosť PPC, ktorá spustila v online reklame revolúciu, je v spôsobe platenia. Inzerenti zaplatia za reklamu na webe len vtedy, ak surfista klikne na ich inzerát. Už žiadne plošné platby za zobrazenie banneru bez predstavy o ich efektívnosti. PPC inzerent vie spočítať, koľko ľudí mu reklama pritiahla na jeho stránku. Systém sa ujal najmä v menších firmách, ktorých rozpočty neboli stavané na drahú reklamu v novinách a televízii, ale ani na grafickú inzerciu na webových stránkach. PPC si často objednávajú napríklad tí, ktorých bolo dosiaľ vidieť nanajvýš v zlatých stránkach alebo v riadkovej inzercii v novinách.