Zmiešané pocity
Nemecký trh s tlačou patrí k najväčším v Európe. Printy sa už pomaly zotavujú z prepadu reklamných príjmov zo začiatku tohto storočia. Vydavatelia sa však na ich budúcnosť i napriek pozitívnemu vývoju hospodárstva nedokážu pozerať príliš optimisticky. Aj v nemeckých novinách sa pre rastúci význam internetu vynárajú otázniky, ako sa s týmto médiom vyrovnať. Nemecký zväz vydavateľov novín, ktorý lobuje za záujmy brandže, je konzervatívny. Zubami-nechtami bráni tlačené vydania novín. Ich zástupcovia proti trendu čítania správ na webe bojujú – chodia napríklad do materských škôl, kde prostredníctvom špeciálnych detských vydaní pestujú pozitívny vzťah k papierovým periodikám. Zväz považoval za svoj veľký úspech, keď si vďaka tomuto programu niekoľko škôl a rodín predplatilo denník.
Viaceré veľké noviny sa však internetu nebránia. Hoci sa z online reklamy zatiaľ neuživia, svoje portály neustále rozširujú. Vidia totiž, že ak niekde rastú tržby z inzercie, tak je to práve na webe. Napríklad denník Financial Times Deutschland napriek snahám o šetrenie v súčasnosti rozširuje svoju online redakciu. Každé oddelenie dostane svojho redaktora, ktorý bude vytvárať obsah špeciálne pre internetovú stránku. Ešte progresívnejšie je najväčšie nemecké vydavateľstvo Axel Springer. Už niekoľko mesiacov platí pre noviny koncernu stratégia, že s aktuálnymi informáciami sa nečaká až do rána. Konkurenciu treba predbehnúť už na internete a do tlače sa majú dostať komplexnejšie informácie, aby mali čitatelia stále dôvod kúpiť si noviny. Podľa šéfa tohto koncernu Mathiasa Döpfnera však papierovým novinám jednako zvoní umieračik. Klasický papier je podľa neho „out“. Poponáhľať by sa mali skôr výrobcovia elektronického papiera, ktorý by vydavatelia mohli, podobne ako mobilní operátori, dodať čitateľom za nízke ceny.
Udalosť
Veľ ké presuny v televíziách
Verejnoprávna STV by mala zhruba o rok spustiť nový športový kanál