Martin van der Net: Pokým štátne školy nedokážu naučiť študentov cudzie jazyky poriadne, dovtedy sa o náš biznis neobávam
Miloslav Repka: Jazykový biznis prekvitá aj preto, lebo veľa klientov je z generácie, ktorá sa učila ešte po rusky
Jazykové školy profitujú z toho, že štát v minulosti nedokázal a ešte stále nedokáže poskytnúť kvalitné jazykové vzdelanie. Podstata ich úspechu je najmä v kvalitných učiteľoch. Nájdu sa ešte školy, ktoré vo funkciách učiteľov zamestnávajú nekvalifikovaných zahraničných batôžkarov alebo slovenské aupairky, ale tých ubúda. Škôl je na trhu veľa a konkurencia je tvrdá. Biznis s učením cudzích jazykov sa stáva serióznejším, pretože aj zákazníci sú náročnejší.
Martin van der Net, Kanaďan holandského pôvodu, prišiel na Slovensko v roku 1997. Chcel si rok oddýchnuť a urobiť si prestávku v kariére. Z jedného roka sa stalo desať. Najskôr vyučoval angličtinu na štátnej škole, potom na privátnych. Od učenia postupne prešiel k riadeniu školy. Má skúsenosti aj s otváraním pobočiek škôl v iných mestách ako v Bratislave.
Po čase sa osamostatnil a s priateľom založili vlastnú jazykovú školu. Dnes riadi jej nástupkyňu s názvom ACE 3 v Bratislave. „Meno nie je najpútavejšie, je to skratka zo slov Assured Communication in English (zabezpečená komunikácia v angličtine). Ale vo vyhľadávačoch je v abecede medzi prvými,“ vysvetľuje s úsmevom Kanaďan. Škola sa špecializuje na biznis angličtinu. Nemá klasické učebne ani kurzy pre verejnosť. Jeho pätnásti učitelia chodia za klientmi do ich práce. Škola ušetrí na prenájme vlastných priestorov a navyše zvyšuje komfort klientov, ktorí nemusia nikam chodiť.