Správa o predaji firmy nemusí a zväčša ani neznamená zvestovanie smutného konca. Existuje veľa dôvodov vytiahnuť fľašu sektu namiesto čiernej zástavy. Predaj alebo inak organizovaný vstup strategického investora do spoločnosti je úspechom, hoci na prvý pohľad alebo počutie sa ním nezdá.
Biznis je racionálny, čo niekto interpretuje, že je krutý. V podnikaní sa cení úspech, a tak ako vrana k vrane sadá, aj firmy si hľadajú seberovných alebo tých, čo sú schopní sa nimi stať. Preto investori vyhľadávajú úspešné projekty.
Avnet story
Americká spoločnosť Avnet, ktorá má skúsenosť s trhmi informačných technológií v takmer štyridsiatich krajinách sveta, si v roku 2004 našla na Slovensku firmu DNS Slovakia. „V distribúcii s pridanou hodnotou sme boli jednotkou,“ spomína zakladateľ DNS Slovakia Branislav Šebo. O dôvodoch, prečo začal uvažovať o predaji, hovorí celkom pokojne. „Boli tri základné dôvody. Za zhruba päť rokov mala spoločnosť okolo sedemsto miliónov korún tržieb a pätnásť zamestnancov. Dostali sme sa na hranicu, za ktorou sa musia vo firme meniť procesy, komunikácia a organizačná štruktúra. To je vážna manažérska výzva. Viete, že zmena príde a treba rozmýšľať, aká tá zmena bude.“