Najčastejšími klientmi v salónoch krásy sú tridsiatnici a štyridsiatnici vo vyššom postavení
Čo sa to s mužmi deje? Voňajú. Čoraz viac z nich po práci navštevuje fitnescentrá. Tvoria až polovicu klientely, ktorá stomatológov žiada o vybielenie zubov. Prebúdzajúcu sa vlnu zákazníkov si pochvaľujú kadernícke a kozmetické salóny aj plastickí chirurgovia. Obchodníci s parfumami konštatujú, že mužské vône tvoria už takmer tretinu celkového predaja. Je to normálne, aby sa chlapi o seba tak starali? A prečo vlastne?
Do salónu vojde vysoký čierny muž. Žena pri pulte ho pozdraví a je vidieť, že ho pozná. „Dnes som tu skôr, ale pokojne počkám,“ poznamená muž a sadne si na sedačku oproti mne. Spoza ženského časopisu skúmam jeho tvár, účes a oblečenie. Prečo sem prišiel? Keď skĺznem pohľadom k jeho rukám, zazdá sa mi, že na nich vidím francúzsku manikúru. Podvedome si prezriem vlastnú ruku a porovnávam. „Najlepšiu manikúru robí Zuzka,“ prihovorí sa mi mladík. Viac mi netreba. Hneď sa pýtam, aké procedúry navštevuje. „Manikúra, pedikúra, úprava obočia a občas masáž a čistenie pleti,“ vraví. Pracuje na manažérskom poste a výzor pokladá za súčasť profesie. „Denne sa stretávam s mnohými ľuďmi, rokujem s nimi, hľadia mi do tváre. Chcem na nich urobiť dobrý dojem. Ľudia to podvedome vnímajú,“ tvrdí mladý muž.
Nie je homosexuál. Ani metrosexuál, teda muž s väčšinovou sexuálnou orientáciou, ktorý sa o seba až prehnane stará. Je to moderný, praktický muž, ktorý si myslí, že ruky sú jeho pracovný nástroj a jednoducho ich, tak ako údržbu auta alebo účesu, treba zveriť profesionálom.