Ako sa zo skúsenosti a talentu stáva žiadaný tovar
Headhunting je nemilosrdný biznis. Doslovný preklad hovorí o love hláv. Je to poľovačka bez výstrelu. Trofejou je skúsenosť, schopnosť, odvaha, príležitosť.
Headhunteri majú radšej, keď ich oslovujú ako executive search konzultantov. Preklad z angličtiny do angličtiny vyznieva ako cesta z blata do kaluže, pravda však je, že kým pojem headhunting zvádza k naivným predstavám, executive search ponúka širšiu interpretáciu. Ide o poradenstvo pri vyhľadávaní vrcholového manažmentu.
Keď headhunteri oslovia manažéra, nehovoria o peniazoch. Aspoň nie v prvom rade. Oslovujú ho vraj nie preto, že sa mu chcú postarať o lepší plat. „V sfére, kde headhunting pôsobí, teda manažment a top manažment, sú peniaze dôležité, ale nie rozhodujúce. Je to viac o výzvach, odvahe, skúsenosti, ochote učiť sa. Peniaze prichádzajú vlastne automaticky,“ vysvetľuje managing partner spoločnosti Amrop Hever Slovakia – Global Executive Search Igor Šulík a dodáva, že cesta, keď sa firma rozhodne získať človeka za každú cenu, nie je dobrá. Pre skutočne kvalitných ľudí viac ako peniaze zaváži možnosť realizovať sa, niečo si dokázať. Ak niekoho preplatia raz, zvyčajne podľahne aj druhýkrát.