Parížbol hlavným mestom leteckého biznisu
Diváci na tribúnkach pavilónov najdôležitejších vystavovateľov boli nadšení. Zmenil sa vietor a najväčšie lietadlo všetkých čias, dvojposchodový superairbus A380, pomaly rolovalo len pár desiatok metrov pred nimi. Len čo však zatočilo na štart, prúd plynov zo štyroch obrovských motorov zamával slnečníkmi, poprevracal poháre s minerálkou. A skôr než lietadlo vyleteli do vzduchu papiere zo stolov. Ťah motorov a prúdy vzduchu za lietadlom sú také silné, že ďalšie lietadlo za superairbusom musí mať odstup najmenej deväť kilometrov.
Sprvou dodávkou superairbusu výrobca mešká už rok, a tak niekoľko záujemcov z radov nákladných veľkodopravcov prebehlo k americkej konkurencii. To však neprekážalo, aby každodenná sedemminútová letová ukážka na júnovom medzinárodnom aerosalóne v Paríži pútala najviac pozornosti. Hoci si najočakávanejšia mašina dáva na čas, výrobca počas aerosalónu získal ďalších štrnásť objednávok. Jednu dokonca od boháča z Blízkeho východu, ktorý chce zostať utajený. Ale zato chce mať lietajúci luxus v takom vybavení, že prestavba interiéru má trvať takmer rok. Airbus má na A380 už 173 objednávok. Aby sa však vrátili náklady na vývoj, ktoré sa z predpokladaných 10,5 miliardy vyšplhali na 12,4 miliardy dolárov, treba predať najmenej 420 lietadiel.
Obor pre 880 cestujúcich
Viceprezident Airbusu pre predaj John Leahy je optimista. „Svet takéto lietadlo potrebuje,“ vyhlásil novinárom. V postupne inovovaných verziách sa má vyrábať najmenej štyridsať rokov. Obor, ktorý odvezie v troch rozličných triedach 555 a v jedinej ekonomickej či turistickej až 880 cestujúcich, pohodlne vzlietal a pristával aj na starom letisku, konštruovaný je však pre najväčšie letecké prístavy na svete, kde sa nájde dosť cestujúcich. Zároveň však aj letiská musia byť pripravené takéto nájazdy vystupujúcich a nastupujúcich cestujúcich zvládnuť. Preto urýchlene budujú nové alebo rozširujú existujúce terminály. Analýzy výrobcu uvádzajú medzi desiatkou takýchto letísk londýnsky Heathrow, Frankfurt a letisko Charlesa de Gaulla v Paríži. Päť bude na Ďalekom východe: Hongkong, Tokio, Singapur, Bangkok a Peking. V USA to má byť Los Angeles.