„Ľudia si mysleli, že sa otec zbláznil, keď chcel predávať zapaľovače po dva doláre. Za túto sumu sa v tom čase dalo nakŕmiť celú rodinu,“ spomína Sarah Dornová, dcéra Georgea Blaisdella
Na zapaľovače značky Zippo fajčiari nedajú dopustiť. Aj keď ich treba plniť smradľavým benzínom a nie sú najľahšie, majú ich radi. Prečo? V prvom rade sú spoľahlivé. Nestane sa, aby si človek so Zippom v ruke pripaľoval cigaretu pätnásťkrát. A môže fúkať, ako chce. Zapaľovače Zippo sú totiž vetruvzdorné. Vďaka dômyselnej ochrane knôtu nezhasnú, ani keď letia vzduchom alebo spadnú na zem. A nielen to. Takmer sa nekazia a majú doživotnú záruku. Bez ohľadu na vek prístroja vám ho firma buď opraví, alebo vymení za nový.
Zippo Manufacturing Company oslavuje tento rok 75 rokov od svojho vzniku. Má čo oslavovať. Z firmy, ktorá začínala so šiestimi zamestnancami, je dnes úspešná medzinárodná spoločnosť, ktorá v minulom roku prekročila hranicu 425 miliónov vyrobených benzínových kovových zapaľovačov. Navyše značka Zippo patrí k najznámejší obchodným brandom na svete. Dnes sa predáva vo viac ako 120 krajinách. Hoci zapaľovače Zippo cenovo nepatria k tým lacným, záujem o ne je nielen medzi fajčiarmi, ale aj medzi zberateľmi.
Od ropy k zapaľovaču
George Blaisdell nemal rád školu. Keď z jednej utiekol, jeho otec ho dal na vojenskú akadémiu. Ale aj tam vydržal iba dva roky. Potom začal pracovať v rodinnom strojárskom podniku, kde sa priučil práci s kovom. To sa mu neskôr zišlo. Po prvej svetovej vojne prevzal vedenie firmy, ale čoskoro ju predal a investoval peniaze do ropy. Biznis mu išiel dobre až do veľkej hospodárskej krízy, ktorá postihla aj ropný priemysel.