Po päťdesiatich rokoch ožíva ďalšia z európskych automobilových legiend. Fiat konečne prezradil všetko o svojej novej päťstovke. Nečakajte však žiadne lacné auto.
Po vzore Mini a VW Beetle zmenil aj Fiat 500 charakter z ľudového vozidla pre masy na oveľa drahšiu imidžovú hračku. Cenový rozdiel oproti v súčasnosti najmenšiemu Fiatu Panda bude predstavovať minimálne 100-tisíc korún.
Ďalšia „imidžovka“
Podobne ako nový Volkswagen Beetle je aj Fiat 500 tak trocha auto naruby. Jediné, čo ho spája s historickou predlohou, je totiž dizajn. Vzadu uložený motor zapadol definitívne prachom minulosti. Ekonomické kritériá urobili svoje. Päťstovku postavili rafinovaným využitím podvozku Pandy, ktorý poslúži aj potrebám Fordu Ka. Aby sa však nepovedalo, inovovaná platforma dostala väčší rozchod kolies a silnejšie stabilizátory, ktoré jej majú priniesť podstatne suverénnejšie správanie na ceste.
Odpustkom za vyššiu cenu má byť aj vyššia bezpečnosť. Z tohto pohľadu bude päťstovka skutočne dospelé auto. Bude v nej až sedem airbagov vrátane kolenného pre vodiča, čo je v triede áut s dĺžkou tesne nad 3,5 metra rarita. Pre výkonnejšie verzie je pripravená posledná generácia stabilizačného systému ESP. Fiat si tak trúfa na zisk piatich hviezdičiek z testov Euro NCAP.