Nový český film Vratné lahve do 19. júla, keď mal premiéru na Slovensku, už v Česku zarobil 112 miliónov korún a videlo ho viac ako milión divákov. Navyše si práva na jeho premietanie kúpilo už desať krajín. Divákov priťahuje do kín dobré meno osvedčenej dvojice otca a syna Svěrákovcov, ale aj premyslená reklama. V nej Svěrákovci vytiahli herecké tromfy – Tatianu Vilhelmovú či Jiřího Macháčka. A urobili dobre. Aj na Slovensku od prvých dní láme rekordy v návštevnosti. Ako vyrobiť a výhodne predať film porozprával Profitu režisér úspešnej snímky Jan Svěrák.
V roku 1995 ste si založili vlastnú produkčnú spoločnosť Biograf. Prečo?
Už pri filme Akumulátor 1 sme sa dohodli s producentom, kameramanom a spoluautorom scenára, že si ho vyrobíme vo vlastnej réžii. Založili sme produkčnú spoločnosť Luxor a zohnali na film peniaze. Pod hlavičkou tejto firmy vznikla aj ďalšia snímka Jízda. Po čase som zistil, že keď je vo firme viac majiteľov, ťažko sa dohaduje a ešte ťažšie sa delí zisk. Tak som si na ďalší film založil vlastnú produkčnú spoločnosť Biograf, ktorá vyrobila Kolju.