Tvorcovia snímky Vratné lahve mysleli marketingovo od prvej chvíle
Nielenže je marketing filmu Vratné lahve dotiahnutý do dokonalosti. Z priebehu marketingových aktivít, ktoré film sprevádzali, vidieť, že to všetko tvorcov zjavne baví.
Keďže Vratné lahve sú v Česku po šiestich rokoch prvý film, ktorý prekročil hranicu milióna divákov, 4. júla o 20. hodine v jednom pražskom kine na Smíchove čakali Svěrákovci miliónteho diváka s darčekom. Tým bol let balónom pre dve osoby. Kto film videl, vie, že v balóne letel Zdeněk Svěrák s Danielou Kolářovou v záverečnej scéne, keď odleteli nečakane a bez sprievodcu. Takže balón vôbec nevedeli ovládať. Výherkyni môžeme len želať, aby súčasťou výhry bol aj niekto znalý veci J.
Viac ako film zhltol marketing
Režisér prezradil, že kampaň mala väčší rozpočet než film sám a úroveň jeho marketingu rozhodne nezaostáva za úrovňou filmu. Producenti využili, samozrejme, aj klasické marketingové nástroje – okrem tradičných mediálnych partnerov (Nova, Mladá fronta Dnes, Radio Frekvence 1, centrum.cz, JCDecaux, TV magazín) a sponzorov kampane (Poštová spořitelna a Vodafone), ktorí im pomohli s financovaním kampane. Rovnako však neváhali použiť aj product placement priamo v snímke. A film sa nakoniec veľmi hodil aj do kampane výrobcovi piva Velkopopovický Kozel.