udalosť
BBC ide na web
Britská stanica verejnej služby BBC koncom júla predstavila svoju novú internetovú službu, ktorú označuje za ďalší míľnik v evolúcii televízie. Úplne nový prístup k programom BBC má sprostredkovať softvér s názvom iPlayer. Ten umožňuje používateľom sťahovať relácie verejnoprávnej televízie na počítač. V archíve je v súčasnosti približne štyristo titulov, ich počet sa má ďalej rozširovať. V databáze sú rôzne seriály a relácie britskej televízie, chýbajú však napríklad športové prenosy pre vysielacie práva, ktoré platia len pre bežné TV vysielanie. Po stiahnutí časti seriálu sa bude súbor na počítači dať spustiť počas jedného mesiaca, bežné relácie fungujú sedem dní. Všetok obsah je zadarmo, iPlayer si však môžu stiahnuť iba obyvatelia Veľkej Británie.
Internetová videopožičovňa BBC nie je revolučná – ponúkajú ju aj ďalšie televízie. Zdá sa, že pre TV biznis je nevyhnutné hľadať stále nové cesty, ako dostať svoj obsah k divákov. A internet je ideálne miesto na oslovenie mladších divákov alebo tých, ktorí chcú síce pozerať televízne programy, ale vtedy, keď sa to hodí im. Video na webe zažíva vďaka stránkam ako YouTube obrovský rozmach. V pomere k času, ktorí ľudia strávia pred televízorom, však ide len o okrajovú záležitosť. Podľa prieskumu spoločnosti Nielsen strávili používatelia pozeraním videa na internete v máji priemerne 158 minút. Približne rovnaký čas však strávi priemerný divák v USA denne aj pred „starou“ televíziou.(tc)
Reklama na poliach
Od roku 1993 farmári z japonského mestečka Inakadate sadia ryžu zaujímavým spôsobom. Niekoľko druhov ryže vysadia tak, aby pred zberom na poli vznikli obrovské obrazce. Tohtoročnou témou je Hokusaiových 36 pohľadov na horu Fudži. Kto ich chce vidieť naživo, musí sa poponáhľať – zber sa začína už v septembri.