Festival komiksu, japonskej kultúry a počítačových hier Comics Salon sa uskutoční 14. až 16. septembra v Bratislave Filmový festival Cinematik v Piešťanoch sa bude konať počas druhého septembrového víkendu Vrcholné opusy komornej hudby predstaví v polovici septembra festival Konvergencie
Film
Hairspray
Fenomén „amerického sna“ môže nadobúdať rôzne formy. Od žobráka, ktorý sa stane milionárom, až po moletku, ktorá sa prepracuje do televíznej tanečnej šou. Druhý spomenutý prípad tvorí kostru príbehu vo filme Hairspray. Ide o muzikál, ktorý po prvýkrát uzrel svetlo filmového sveta v roku 1988 pod taktovkou Johna Watersa. Aktuálny remake nás taktiež prenáša do Ameriky šesťdesiatych rokov, v ktorej sa bujnejúca popkultúra sústreďuje na jedno médium – televíziu. Byť hviezdou znamená byť na obrazovke a o tom rozjíma i bacuľka Tracy (Nikki Blonsky). Jej snom je účinkovanie v regionálnom tanečnom programe. Nie je azda nutné dodávať, že Tracy sa napriek svojim proporciám do vytúženej šou nakoniec dostane a navyše si získa i srdce fešáka Linka. Snímka Hairspray je – zodpovedajúc žánru muzikálu – nenáročným kúskom a vôbec sa nesnaží vyhnúť povinným klišé. Jeho záujmom je zabaviť, rozvíriť rytmy rokenrolu a twistu a predostrieť vejár tanečných choreografií. Lákadlom je John Travolta v exotickej role Tracynej matky či bravúrne tanečné kreácie Christophera Walkena. A vôbec – kto ešte pred úvodnými titulkami netuší, že na záver príde veľkolepé finále s happy endom, ten na tomto filme nemá čo hľadať.(pg)
Textilný dizajn
Popular v ÚĽUV-e
Bojovať s konfekciou môže byť náročné, ale aj zábavné. Svedčí o tom tvorba dvojice textilných dizajnérov Zuzany Kubánovej a Michala Rafaja, ktorí spoločne tvoria pod značkou Popular. Názov projektu je ironickou parafrázou programu ich tvorby. Produkty dvojice síce koketujú so symbolmi populárnej kultúry, no zároveň sa striktne dištancujú od masovej produkcie. Tričká, tašky a rôzne doplnky z dielne Popularu sú ručne vyrobené a kusovo limitované originály, ktoré si hľadajú náročnejšieho konzumenta s vlastnou hlavou a vkusom. Pre takéto publikum Z. Kubánová a M. Rafaj už štyri roky vymýšľajú a zhotovujú módu vyhýbajúcu sa marketingovej politike odevných reťazcov. Nie náhodou je logom dvojice panáčik Popular, ktorého jednou z inkarnácií je myšiak Mickey s nahryznutým uchom. Presne o to totiž značke Popular ide – ukradnúť si čosi z všadeprítomného mainstrea-mu, ale zároveň to pretvoriť do unikátu, ktorý má hodnotu. Výrobky dizajnérskej dvojice si možno ešte do 7. septembra pozrieť v bratislavskom Dizajn štúdiu ÚĽUV a zakúpiť vo vybraných obchodoch alebo prostredníctvom webovej stránky gopopular.com.(pg)