Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Aby bol váš život zážitok

Festival komiksu, japonskej kultúry a počítačových hier Comics Salon sa uskutoční 14. až 16. septembra v Bratislave Filmový festival Cinematik v Piešťanoch sa bude konať počas druhého septembrového víkendu Vrcholné opusy komornej hudby predstaví v polovici septembra festival Konvergencie

Film

Hairspray

Fenomén „amerického sna“ môže nadobúdať rôzne formy. Od žobráka, ktorý sa stane milionárom, až po moletku, ktorá sa prepracuje do televíznej tanečnej šou. Druhý spomenutý prípad tvorí kostru príbehu vo filme Hairspray. Ide o muzikál, ktorý po prvýkrát uzrel svetlo filmového sveta v roku 1988 pod taktovkou Johna Watersa. Aktuálny remake nás taktiež prenáša do Ameriky šesťdesiatych rokov, v ktorej sa bujnejúca popkultúra sústreďuje na jedno médium – televíziu. Byť hviezdou znamená byť na obrazovke a o tom rozjíma i bacuľka Tracy (Nikki Blonsky). Jej snom je účinkovanie v regionálnom tanečnom programe. Nie je azda nutné dodávať, že Tracy sa napriek svojim proporciám do vytúženej šou nakoniec dostane a navyše si získa i srdce fešáka Linka. Snímka Hairspray je – zodpovedajúc žánru muzikálu – nenáročným kúskom a vôbec sa nesnaží vyhnúť povinným klišé. Jeho záujmom je zabaviť, rozvíriť rytmy rokenrolu a twistu a predostrieť vejár tanečných choreografií. Lákadlom je John Travolta v exotickej role Tracynej matky či bravúrne tanečné kreácie Christophera Walkena. A vôbec – kto ešte pred úvodnými titulkami netuší, že na záver príde veľkolepé finále s happy endom, ten na tomto filme nemá čo hľadať.(pg)

SkryťVypnúť reklamu

Textilný dizajn

Popular v ÚĽUV-e

Bojovať s konfekciou môže byť náročné, ale aj zábavné. Svedčí o tom tvorba dvojice textilných dizajnérov Zuzany Kubánovej a Michala Rafaja, ktorí spoločne tvoria pod značkou Popular. Názov projektu je ironickou parafrázou programu ich tvorby. Produkty dvojice síce koketujú so symbolmi populárnej kultúry, no zároveň sa striktne dištancujú od masovej produkcie. Tričká, tašky a rôzne doplnky z dielne Popularu sú ručne vyrobené a kusovo limitované originály, ktoré si hľadajú náročnejšieho konzumenta s vlastnou hlavou a vkusom. Pre takéto publikum Z. Kubánová a M. Rafaj už štyri roky vymýšľajú a zhotovujú módu vyhýbajúcu sa marketingovej politike odevných reťazcov. Nie náhodou je logom dvojice panáčik Popular, ktorého jednou z inkarnácií je myšiak Mickey s nahryznutým uchom. Presne o to totiž značke Popular ide – ukradnúť si čosi z všadeprítomného mainstrea-mu, ale zároveň to pretvoriť do unikátu, ktorý má hodnotu. Výrobky dizajnérskej dvojice si možno ešte do 7. septembra pozrieť v bratislavskom Dizajn štúdiu ÚĽUV a zakúpiť vo vybraných obchodoch alebo prostredníctvom webovej stránky gopopular.com.(pg)

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CUG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4CUG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  4. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 820
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 693
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 834
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 279
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 167
  6. Od Česka až po Jadran 3 971
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 150
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 017
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 907
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


8 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet a 1 ďalší 6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Analýza INDEXU ukázala, že výber je obmedzený, ceny rastú.


26. júl
Zakladatelia firmy Boataround Pavel Přibiš a Jana Escher

Boataround má v ponuke 16-tisíc lodí.


1. júl
Developer Peter Valach.

Majetky VAV investu boli rozsiahle.


25. júl