udalosť
Koniec býkov v televízii
Kontroverzné býčie zápasy sa tento rok prvý raz za polstoročie nedostali na obrazovky štátnej španielskej televízie Radio Televisión Espa?ola (RTE) a vzhľadom na končiacu sa sezónu sa už zrejme ani nedostanú. Snaha vyhovieť po dlhých rokoch protestov žiadostiam ochrancov zvierat sa však za tým neskrýva. Dôvody sú oveľa jednoduchšie – ekonomické. Podľa rakúskeho denníka Standard zúri o vysielacie práva na zábery toreadorov rovnaký boj ako napríklad o práva na žiadané futbalové ligy. Zadlžená štátna inštitúcia RTE ich už nevedela zaplatiť, tradičný šport preto vysielajú len súkromné televízie. Jeho sledovanosť je síce ešte stále relatívne vysoká, väčšinu ľudí v Španielsku však zrejme koniec býkov vo vysielaní RTE veľmi nevzrušil. Podľa prieskumu Gallupovho inštitútu 72 percent populácie už o takzvanú koridu neprejavuje záujem. Tradicionalistov však odchod zápasov z obrazoviek napriek tomu pobúril. Podľa Neue Zürcher Zeitung za všetkým vidia politiku a socialistického premiéra José Luisa Zapatera obvinili z cieleného ničenia tohto „prvotriedneho kultúrneho statku“. Konzervatívna politická strana PP televízii vytkla chýbajúci patriotizmus. RTE sa ohradila, že proti býčím zápasom nič nemá. Už v prvý deň vysielania štátnej televízie v roku 1948 bol súboj človeka so zvieraťom súčasťou programu a odvtedy sa RTE španielskej tradícii venovala každú sezónu. Okrem finančných dôvodov sa „torreros“ museli podľa stanice vytratiť aj pre ochranu detského diváka. Španielske televízie sa totiž dohodli, že do dvadsiatej hodiny výrazne obmedzia prítomnosť násilia na obrazovkách. Dobodané krvácajúce býky, ktoré španielske publikum zabávajú v neskoré popoludnie, nespĺňajú predstavy o nevinnom detskom programe. Ako však konštatuje denník Süddeutsche Zeitung, boje so zvieratami publikum veľmi nepoburujú – z tridsiatich sťažností na priveľa násilia v televízii, ktoré vlani adresovali diváci mediálnemu regulačnému orgánu, sa ani jedna netýkala súbojov s býkmi. (tc)
Interaktívny pisoár
Agentúra Saatchi & Saatchi GmbH mala za úlohu urobiť kampaň pre spoločnosť Frankfurt Taxi Services. Do komunikácie propagujúcej taxi službu navyše zakomponovala aj „sociálne posolstvo“ o tom, že sa neoplatí jazdiť autom, keď ste pili. Radšej zavolajte taxík od Frankfurt Taxi Services. Kreatívni pracovníci reklamky si uvedomili, že ich pijúcu cieľovku stretnú najmä na záchodoch barov a podnikov, kam sa prišli zabaviť. Na potešenie návštevníkov sa vyhli mentorskému štýlu a pokračovali v zábave aj na toalete. Vznikol tak interaktívny „piss-screen“ – ovládanie pretekárskej počítačovej hry sa zabudovalo priamo do pisoáru.
Viac na blogu pastier.medialne.sk