Preč sú časy, keď stačilo vymýšľať nové druhy alkoholu. Dnešný konkurenčný boj je taký silný, že aj ten najlepší nápoj treba stále obliekať do krajšej a modernejšej fľaše.
Coca-Cola sa pred časom vrátila k dizajnu kontúrovanej fľaše z roku 1816, hoci v modernejšom rúchu. Fínska Finlandia, vodková spoločnosť číslo jeden, zmenila tvar svojej fľaše hneď po tom, čo ju kúpil americký koncern Brown-Forman a po piatich rokoch prichádza na pulty znova v inom šate.
„Naposledy menila vermútová jednotka, taliansky Martini vzhľad fľaše v roku 2003. Aj tento krok má podiel na 49-percentnom raste predaja,“ Janka Pršanová, brand manažérka spoločnosti Koft, zdôvodňuje rozhodnutie zmeniť známy obal postojom spotrebiteľov. Zviditeľniť logo, zmodernizovať dizajn, odlíšiť sa od napodobovateľov – to boli najčastejšie pripomienky zákazníkov. Nezáleží im iba na tom, čo pijú, ale aj z čoho to nalievajú. Presne v štýle marketingovej teórie, že spotrebitelia nemajú radi zásadné zmeny svojich značiek, ale oceňujú, ak sa výrobca stará o dizajn a ak ho každých štyri-päť rokov modernizuje. Novú fľašu vytvorila agentúra Robilant&Associati a ctiteľov svetovo najpredávanejších Bianco a Rosso (či na Slovensku „silného“ Extra Dry, v Nemecku obľúbeného Rosato a v Dánsku predávaného D´oro) prekvapí aj receptami miešaných drinkov. Mimochodom, ide iba o desiaty zmenený vzhľad fľaše od založenia turínskej fabriky Alessandra Martiniho, Luigiho Rossiho a Teofila Sola v roku 1863.