Ktovie, či bude ekológia pôsobiť na zákazníkov rovnako príťažlivo ako bezpečnosť. Isté však je, že vo Frankfurte nad Mohanom odštartovali automobilky definitívne „zelený marketing“. Cez 62. ročník najväčšieho európskeho autosalónu sa doslova prevalila zelená lavína.
Parameter produkcie CO2 na jeden kilometer, ktorý rámcovo vypovedá o emisných vlastnostiach automobilu, sa stal vo Frankfurte rovnako frekventovaný ako napríklad údaj o výkone či spotrebe. Niet sa čo čudovať, od roku 2012 budú musieť všetci stlačiť emisie pod 130 g/km. Dovtedy treba presvedčiť zákazníkov, ktorí si za ekologické technológie poriadne priplatia, že vyššia cena a nižší výkon sú vlastne výhodou. Vyhnúť by sa tomu dalo obratom k malým a úsporným vozidlám. Najväčšími hviezdami Frankfurtu boli preto, paradoxne, miniautá.
Miniboom
Volkswagen exceloval len s 3,5 metra dlhým konceptom uP!, ktorý by mohol byť novodobou interpretáciou jeho ľudových koreňov. Stáť by mal totiž iba šesťtisíc eur. Napriek tomu ponúka priestranný a variabilný interiér so štyrmi plnohodnotnými sedadlami. Jeho tajomstvom je extrémne kompaktný motor uložený pod podlahou batožinového priestoru. S uP! Volkswagen rozhodne ráta v sériovej výrobe, dokonca aj pod značkou Škoda. V ponuke budú dve verzie, jedna prešpikovaná entertainment technológiami pre mladých a druhá lacnejšia pre sociálne orientovaných zákazníkov.