Zdravotné poisťovne sa dosiaľ podobali ako vajce vajcu, tento rok však badať prvé posuny
V každej platíme rovnako. Každá nám poskytuje rovnaké služby. A predsa sa nás každá snaží presvedčiť, že práve ona sa postará o naše zdravie lepšie ako ostatné. Práve tento mesiac súboj zdravotných poisťovní vrcholí. Do konca septembra majú jedinú šancu získať nových poistencov. Potom sa kruh opäť na rok uzatvorí.
Človek, ktorý očakáva, že po zmene poisťovne bude platiť menej za lieky, nebude musieť čakať u lekára a v nemocnici, dostane jednoposteľovú izbu s veľkým televízorom, kde sa oňho budú starať krajšie sestričky ako o ostatných, zostane pravdepodobne sklamaný. Poisťovne nič také neponúkajú. A ani to ponúkať nemôžu. Zákony hovoria jasne. Zdravotná starostlivosť je pre všetkých zadarmo. Každý tak musí dostať rovnakú starostlivosť bez ohľadu na to, do ktorej poisťovne posiela svoje peniaze. „Zdravotné poisťovne preplácajú všetko, čo lekári uznajú za medicínsky opodstatnené. V takomto prostredí je pre poisťovňu veľmi ťažké sa odlišovať rozsahom alebo štandardom zdravotnej starostlivosti, pretože zo zákona musíme platiť všetci všetko,“ vraví generálny riaditeľ zdravotnej poisťovne Dôvera Patrik Mozola. Poisťovňa si nemôže povedať, že bude za svojich klientov platiť väčšiu časť lieku ako ostatné poisťovne. V čom sa teda poisťovne líšia? Tento rok už nemôžu dávať novým klientom ani rôzne darčeky, oplatí sa teda zmeniť zdravotnú poisťovňu?
Prístup ku klientom
Jedným zo základných rozdielov medzi poisťovňami je ich prístup ku klientom. To väčšinou zistíte až vtedy, keď ju budete potrebovať. Je rozdiel, či má poisťovňa pobočky len v krajským mestách, alebo ju nájdete aj v každom okresnom meste. Hoci väčšinu agendy možno vybaviť cez telefón, internet alebo poštou, poisťovne tvrdia, že pobočky majú svoj význam.