Skončil sa čas nostalgie. Britský Jaguar mení kurz. Ostrovný výrobca konzervatívnych limuzín púšťa do sveta šelmu XF, ktorá by mala už čoskoro zvrátiť klesajúce odbytové čísla.
Nie je to až také prekvapenie. Kreatívny pretlak v Jaguari bolo cítiť už dlhšie. Automobilka pochopila, že koncepcia klasických limuzín v troch konfekčných veľkostiach jej už veľa úspechov neprinesie. Štúdia originálneho kompaktného kupé RD-6, ale najmä detroitský koncept C-XF, predznamenávajúci príchod nástupcu S-Type, jasne naznačili, že Jaguar túži omladnúť. A to radikálne. Že nejde o frázu, dokazuje práve sériové XF, silne inšpirované štúdiou C-XF.
Retro slovník minulosťou
Štylistický retro slovník je definitívne minulosťou. Klasický koncept S-Type s dlhým zadným previsom a uhladenými líniami vystrieda čosi ako luxusné štvordverové kupé. Je to vlastne len návrat k tým najstarším športovým koreňom Jaguaru. A tak sa nový dizajnérsky jazyk Jaguaru, zavedený príchodom kupé XK, pretransformoval aj do novej limuzíny. To však v žiadnom prípade neznamená kompromis v priestorovom komforte. Nové XF má rázvor totožný s pôvodným S-Type a dĺžkou 4 961 mm či šírkou 1 877 mm ho dokonca prekonáva. To usadzuje XF na vrchol triedy. Stúpajúca línia pontónu mu priniesla aj výhodu podstatne väčšieho kufra s objemom až 540 litrov. Jaguar navyše tvrdí, že karoséria XF sa môže pochváliť rekordnou tuhosťou.