Medzi úspechom a vekom nie je takmer nijaký vzťah. Najmä neplatí, že čím je človek starší, tým je úspešnejší, múdrejší a inteligentnejší. Hodnota skúsenosti sa často skláňa pred dravosťou mladosti. Nie je to dôvod na vojnu medzi generáciami, hoci to tak niekedy vyzerá. Aj dnešní tridsiatnici budú o dvadsať rokov päťdesiatnikmi a budú si zvykať na to, že ich hviezda už nepadá nahor.
Občas sa zdá, že spoločnosť podľahla kultu úspechu a mladosti. V biznise sa trend umelo vytvorených celebrít príliš neujal, hoci aj tu existujú plytké príbehy mladých, krásnych ľudí, ktorí sa cítia úspešnými. Viac je však tých, ktorí vedia, že do života patria aj prehry, bolesť i to, že úspech je veľmi relatívna kategória, ktorá sa nedá merať iba peniazmi. Vedia tiež, že byť úspešný nie je to isté ako byť šťastný.
V obchodoch je veľa kníh o tom, ako sa stať úspešným a bohatým. Píšu ich univerzitní profesori, ba aj šarlatáni. Žiadna z nich však nefunguje ako príručka mladých svišťov. Vo väčšine textov je napríklad zmienka o tom, že predpokladom na úspech v biznise je dobrá myšlienka. Ani v jednom však čitateľovi autori neporadia, ako možno rozoznať ideu od balastu. Použiteľnosť nápadu overí až trh a nie vždy dáva očakávané odpovede.