Audi posilňuje športový imidž. Za ostatný rok predstavilo štyri nové športové modely. Zdá sa, že vlna športového nadšenia zasiahla aj vývoj ďalšej generácie limuzíny A4. Nový sedan strednej triedy postavili na základe prestížneho kupé A5. Lepšie gény si azda ani nemohol želať.
V mníchovskom BMW budú mať čo robiť. Svalnaté tvary, hutné proporcie a sebavedomý pohľad na svet nezameniteľnými led--diódovými dennými reflektormi dávajú najavo, že Audi A4 si to chce s konkurenčným žralokom rozdať tak ako nikdy predtým. Dizajnéri sa pohrali aj pri návrhoch zadnej partie. Aj vďaka nápaditým bočným prelisom sa krčí k asfaltu ako nadopovaný atlét. Je to nepochybne najdynamickejší model v triede. Koeficient odporu vzduchu sa pritom podarilo skrotiť na cx 0,27. Veľdielo dokončujú 17- a 18--palcové disky a dvojica výfukov integrovaných vo falošnom difúzore.
Atlét na štarte
Po siedmich rokoch výroby s jedinou výraznou inováciou si á-štvorka určite zaslúžila podrásť. Do dĺžky pribudlo jedenásť a do šírky takmer šesť centimetrov. Na rázvore je to až šestnásť centimetrov, čo by malo definitívne vyžehliť hendikep obmedzeného priestoru na zadných sedadlách. Na nohy vraj pribudlo 36 milimetrov. Poloha sedenia je nižšia, keďže aj základnú ergonómiu si A4 požičalo od kupé A5. Palubná doska orientovaná na vodiča je vyzbrojená veľkoplošným displejom a dnes pre Audi neodmysliteľným užívateľským rozhraním MMI, situovaným v oblasti radiacej páky. Ani v „kufri“ na tom nie je A4 zle. Muskulantné krivky skrývajú 480 litrov, čo je o dvadsať viac než v minulosti.