Prečo sú ľudia nespokojní, aj keď štatistiky o fungovaní Slovenskej pošty sú excelentné
Dejiny pošty siahajú až do starého Ríma. Slovenská pošta má korene v Rakúsko-Uhorsku a zlomyseľníci hovoria, že na devätnáste storočie si zvykla. Pošta sa stáva témou najmä vtedy, keď nefunguje.
Podľa štatistík je všetko v poriadku. Počet sťažností na poštové služby sa znižuje. Vlani akciová spoločnosť Slovenská pošta zaevidovala 3 814 opodstatnených reklamácií na výkon univerzálnej služby, čo sa dá vyjadriť aj ako jedna sťažnosť na vyše 50-tisíc listov. Je to o dve tretiny menej ako v roku 2004. Vysvetlení je niekoľko. Jedným z nich môžu byť „tvrdé“ kritériá pre posudzovanie opodstatnenosti, druhým aj skutočnosť, že zákazníci pošty rezignovali. Ponadávajú si v rade pred priehradkou, občas sa pohádajú a odkráčajú z pošty s nádejou, že nadlho.
Slová a skutky
Andrea Pivarčiová z odboru externej a internej komunikácie Slovenskej pošty hovorí, že „našou stratégiou je výrazná orientácia na zákazníka, zvyšovanie komfortu a kvality služieb. Snažíme sa zlepšovať produkty, zjednodušujeme obchodné podmienky pre zákazníkov, zavádzame doplnkové služby, napríklad telefonické avízo k balíkom, aby sme si nielen udržali zákazníkov, ale získali aj nových.“