Ruský letecký prepravca presedlá na nové stroje a chystá sa na európske akvizície
V časoch najväčšieho rozkvetu spadali pod sovietsky štátny kolos Aeroflot všetky druhy vzdušnej prepravy. Po rozpade Sovietskeho zväzu sa pred pätnástimi rokmi Aeroflot roztrieštil zhruba na tri stovky zväčša regionálnych spoločností. Rusko sa však vracia na veľmocenskú scénu a to sa prejavuje aj v oblasti leteckého priemyslu a dopravy. Konsoliduje svoju civilnú leteckú dopravu a vytvára pre Aeroflot podmienky, aby poslúžil ako nástroj globálnej expanzie v oblasti aviatiky.
Aeroflot patrí k najstarším leteckým spoločnostiam na svete. Za svoj dátum narodenia označuje 9. február 1923, keď si mladé sovietske Rusko založilo Správu civilného letectva. Na prepravu tovarov, pošty a cestujúcich využívalo po prvej svetovej vojne prerobené vojenské lietadlá. Prvý medzinárodný let sa uskutočnil už 1. mája 1922 na trase Moskva – Kaliningrad, patriaci vtedy Nemecku. Prvú pravidelnú linku medzi Moskvou a Nižným Novgorodom sprevádzkovali 15. júla 1923. Názov Aeroflot sa objavil až 25. februára 1932 ako skratka vtedy založenej Ústrednej správy civilnej leteckej flotily.
Aeroflot zastrešoval v sovietskom systéme plánovaného hospodárstva všetky druhy leteckej dopravy. Prednosť dostávala nákladná doprava, letecké prieskumy v geo-dézii a ťažobných priemyselných odvetviach, postrekovanie v poľnohospodárstve, zdravotnícka a protipožiarna služba či záchranná služba počas živelných kalamít. K funkciám v ekonomike treba prirátať rezort obrany a bezpečnosti. Strojový park Aeroflotu bol preto početný a pestrý, a tak sa monopolistický podnik hrdil svetovým prvenstvom.