Takmer každý tretí slovenský manažér si svoju súčasnú prácu spája s hrdosťou a s príjemnými pocitmi ? Až 29 percent mladých Slovákov odmieta manželstvo, väčšina myslí na kariéru ? Finančná gramotnosť spotrebiteľa nie je podľa Slovenskej bankovej asociácie dostatočná, najviac ju ovplyvňuje vzdelanie
Zlomový bod mojej kariéry
Jaroslava Pribylincová, marketingová manažérka Österreich Werbung na Slovensku
Ako absolventke filozofickej fakulty mi nenapadlo, že zasvätím prakticky celý profesijný život marketingu. Prvé rozhodnutia ovplyvnili politické zmeny v roku 1989, ďalšie najmä osobná potreba. Dlhé roky som pracovala v Inštitúte priemyselného dizajnu, dnešnom Dizajn centre, potom som bola generálnou manažérkou slovenskej pobočky Svetovej rady remesiel. Zásadnú zmenu priniesli kroky do jednej zo zahraničných bánk na Slovensku. Tam som postupne vybudovala útvar marketingu s piatimi ďalšími kolegami. Semináre a vnútrobankové vzdelávanie dávali ideálnu možnosť osvojovať si stále nové marketingové zručnosti a permanentne sa vzdelávať. Po kariérnom rebríčku som vystúpila až na post riaditeľky štábneho útvaru marketingu a prokuristky banky. Desať rokov na jednom pracovisku však prinieslo aj pocit načrieť v marketingovej brandži do iného odvetvia. Keď Rakúska národná turistická kancelária Österreich Werbung vyhlásila konkurz na miesto zástupcu na Slovensku, prihlásila som sa. Niektorí si myslia, že čo už na Rakúsku treba propagovať, ale krajina, ktorá má dlhoročnú tradíciu v cestovnom ruchu, si veľmi dobre uvedomuje, prečo treba robiť marketing aj na Slovensku. Slováci poznajú najmä Viedeň a zimné lyžiarske destinácie, kde vyhľadávajú kvalitné ubytovanie vrátane štvor- a päťhviezdičkových hotelov a, samozrejme, kvalitný servis. Obraz slovenského turistu sa mení u hotelierov a organizátorov cestovného ruchu po celom Rakúsku aj spätnou väzbou, ktorú im poskytujem, keď spracúvam z prvej ruky informácie o záujme, požiadavkách i dojmoch z dovoleniek. Zisťujú napríklad, že záujmy Slovákov a Čechov sú teritoriálne, cenovo i časovo odlišné, a hľadajú možnosti, ako upútať väčšiu pozornosť na letné Rakúsko, jeho prírodu, na turistiku či na mimosezónne pobyty, napríklad vo wellnessových hoteloch.
Ako byť výkonný
? Lektorka Daniela Mináčová zo spoločnosti EduPlanet upozorňuje, že na dosiahnutie skutočne dobrých výsledkov treba zosúladiť všetky tri strany trojuholníka: vedieť, chcieť a môcť.