Nástupom internetu a najmä blogov už spoločnosti nemôžu kontrolovať, kto aké informácie poskytuje verejnosti
Reputácia firmy závisí od toho, k akým informáciám sa ľudia dostanú. Odfiltrovať tie negatívne a nechať kolovať len pozitívne informácie sa nedá. Na internete človek natrafí na hocičo. Na chválu, oprávnenú kritiku i ohováranie. Ak si má firma zachovať meno, potrebuje človeka, ktorý v toku informácií vytvorí systém a využije ho pre dobro veci. Úloha pre komunikačného manažéra.
Dnešná doba má často používaný prívlastok informačná. V informáciách je moc. Preto človek, ktorý pracuje s informáciami, má na fungovanie spoločnosti oveľa väčší vplyv ako v minulosti. V mnohých spoločnostiach, predovšetkým v USA, v západnej Európe alebo v globálnych firmách existuje pozícia, ktorá sa volá CRO (chief reputation officer – človek poverený budovaním reputácie firmy – pozn. Profit). Je to človek, ktorý je členom najvyššieho vedenia spoločnosti a jeho úlohou je budovať reputáciu firmy ako niečo, čo je súčasťou aktív, majetku spoločnosti. Bez toho by nemala možnosť podnikať, rozvíjať sa.
„Znamená to, že dnes už komunikácia nie je niečo, čo prikrášli. Budovanie reputácie je kľúčový nástroj biznisu, podobne ako napríklad výrobné prostriedky, ľudia alebo finančné zdroje,“ vraví o význame komunikácie Michaela Benedigová. V oblasti komunikácie, často nazývanej aj PR (public relation – vzťahy s verejnosťou) pracuje už cez desať rokov a bola pri zrode tohto druhu biznisu na Slovensku. Dnes vedie poradenskú spoločnosť Seesame Communication Experts a radí firmám v oblasti komunikácie.