Vo firme nemusia byť všetci priatelia. Musia byť partneri, ktorým ide o spoločnú vec
Manažér budúcnosti by mal byť nielen výkonný a spoľahlivý, ale i ľudský. Vo vzťahu k podriadeným i sebe samému. Je to vec osobného i osobnostného vývoja. Iba tak totiž „ukočíruje“ firmu, ktorej klientom je globálny zákazník a pôsobiskom globálny trh.
Zárukou úspechu firmy sú podľa generálneho riaditeľa Salve Group Petra Krištofoviča kvalitní ľudia. Tých naozaj hodnotných si vie zodpovedne vybrať iba rozhľadený líder. P. Krištofovič prirovnal v tejto súvislosti obchodnú spoločnosť k autobusu. „Nechajte doň nastúpiť kvalitných ľudí a potom sa s nimi poraďte, kam pôjdete, v čom budete najlepší. Takýchto ľudí nemusíte systematicky motivovať, čo je vyčerpávajúce. Motivujú ich vlastné ciele. A fakt, že sa môžu od vás niečo naučiť. “
Vlastný systém
„Pri budovaní úspešnej firmy treba vytvoriť vlastný systém riadenia. Prevziať z jednotlivých praxou overených systémov len určité časti, aplikovať ich na podnik a vytvoriť tak akýsi ‚zlepenec’ je chybné,“ tvrdí Marek Kudzbel, generálny riaditeľ spoločnosti Fimex Capital.