Ford, bývalý európsky príbuzný Mazdy, útočí proti Passatu veľkorysými proporciami, nová Mazda 6 mieri skôr medzi prémiové kompakty typu BMW 3 či Audi A4. To znamená do sféry, kde hrajú prvé husle jazdné vlastnosti a dynamický dizajn.
Väčšia, ale stále kompaktná
Nárast vonkajších rozmerov Mazdy 6 sa obmedzil na evolučných šesť centimetrov v dĺžke, 15 milimetrov v šírke a zanedbateľných päť milimetrov vo výške karosérie. Najviac rastového hormónu využili konštruktéri pri variante kombi, ktorý je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou dlhší o takmer osem centimetrov. Kým sedan dosahuje šarmantne krátkou zadnou kapotou a úzkymi stĺpikmi veľmi športovú siluetu a liftback dominuje elegantným profilom, kombi má viac rodinný charakter. Posádka však bude ťažiť najmä z väčšieho rázvoru. Tých päť centimetrov navyše sa podpísalo pod zväčšenie priestorovej rezervy na nohy o dva centimetre. V šírke ramien pribudol centimeter.
Za volantom športové gény
V interiéri dominuje výrazne športová atmosféra. Kokpit sa ešte viac orientuje na vodiča. Športové gény vyžarujú z trojramenného volantu, modrého nepriameho osvetlenia prístrojového panelu a radiacej páky posunutej bližšie k vodičovi. Nová „šestka“ má štandardne módne štartovanie tlačidlom a vo vyšších verziách aj sedempalcový monitor navigačného systému. Namiesto zložitých multimediálnych rozhraní na stredovej konzole dali v Mazde prednosť multifunkčnému volantu, z ktorého možno ovládať napríklad aj navigáciu či funkcie klimatizácie. Komunikáciu s externými zariadeniami zabezpečuje integrovaný Bluetooth. V ponuke príplatkovej výbavy pribudli adaptívne bi-xenónové svetlá.