Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Mazda 6 sa rozišla s Mondeom

Ford, bývalý európsky príbuzný Mazdy, útočí proti Passatu veľkorysými proporciami, nová Mazda 6 mieri skôr medzi prémiové kompakty typu BMW 3 či Audi A4. To znamená do sféry, kde hrajú prvé husle jazdné vlastnosti a dynamický dizajn.

Väčšia, ale stále kompaktná

Nárast vonkajších rozmerov Mazdy 6 sa obmedzil na evolučných šesť centimetrov v dĺžke, 15 milimetrov v šírke a zanedbateľných päť milimetrov vo výške karosérie. Najviac rastového hormónu využili konštruktéri pri variante kombi, ktorý je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou dlhší o takmer osem centimetrov. Kým sedan dosahuje šarmantne krátkou zadnou kapotou a úzkymi stĺpikmi veľmi športovú siluetu a liftback dominuje elegantným profilom, kombi má viac rodinný charakter. Posádka však bude ťažiť najmä z väčšieho rázvoru. Tých päť centimetrov navyše sa podpísalo pod zväčšenie priestorovej rezervy na nohy o dva centimetre. V šírke ramien pribudol centimeter.

SkryťVypnúť reklamu

Za volantom športové gény

V interiéri dominuje výrazne športová atmosféra. Kokpit sa ešte viac orientuje na vodiča. Športové gény vyžarujú z trojramenného volantu, modrého nepriameho osvetlenia prístrojového panelu a radiacej páky posunutej bližšie k vodičovi. Nová „šestka“ má štandardne módne štartovanie tlačidlom a vo vyšších verziách aj sedempalcový monitor navigačného systému. Namiesto zložitých multimediálnych rozhraní na stredovej konzole dali v Mazde prednosť multifunkčnému volantu, z ktorého možno ovládať napríklad aj navigáciu či funkcie klimatizácie. Komunikáciu s externými zariadeniami zabezpečuje integrovaný Bluetooth. V ponuke príplatkovej výbavy pribudli adaptívne bi-xenónové svetlá.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CY9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4CY9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 543
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 724
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 505
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 397
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 919
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 843
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 433
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 423
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 295
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 163
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.