Nová C5 je zvláštny mix tradície a súčasnej módy
Obdobie nejasného kurzu francúzskeho Citroënu je definitívne minulosťou. Kompletne vynovená modelová ponuka verná futuristickému odkazu geniálneho Andrého Citroëna dostala svoj zlatý klinec. Je ním nový Citroën C5 – model, ktorý chce po rokoch opäť zamiešať konkurenčné karty.
Vážny pohyb naznačila už štúdia luxusného kabrioletu Airscape so strechou z uhlíkových vlákien. Dnes vieme, že to nebol len výstrel do tmy, ale jasný predobraz zmeny kurzu v strednej triede. O to viac prekvapuje, prečo sa so svojou horúcou aktualitou nepochválila francúzska automobilka na nedávnej motorshow vo Frankfurte nad Mohanom. Konfrontácia s novou Mazdou 6, Renaultom Laguna či stále aktuálnym Mondeom by jej iste neublížila. Práve naopak. Zdá sa, že ostrieľaní lídri na čele s Volkswagenom Passat majú nového vážneho súpera. Chystaná svetová premiéra na lokálnom bruselskom autosalóne nebude asi tou správnou adresou pre model, ktorý prináša nový vietor nielen do strednej triedy, ale aj do plachiet samotného Citroënu.
Piate dvere sú minulosťou
Nová cé-päťka je zvláštny mix tradície a súčasnej módy. Zachováva si extrémny rázvor náprav či konkávne zadné okno, na druhej strane však opúšťa tradičnú päť-dverovú koncepciu. Výklopné zadné veko nahradila krátka kapota. C5 bude teda klasický sedan, a to s nezvyčajne športovým „lookom“. Pri pohľade spredu evokujú línie kabíny falošnú predstavu kupé. Niet sa čo čudovať. Na „mäkké“ krivky mali dizajnéri k dispozícii veľkorysý formát. S dĺžkou 4,78 metra necháva C5 s prehľadom za sebou Passat aj Mondeo. A rázvorom 2,82 metra sa dotiahlo takmer k prémiovým modelom Mercedes triedy E či Audi A6, stojacim o triedu vyššie. Kombi je dokonca ešte o päť centimetrov dlhšie. Predná maska s pôsobivými bumerangovitými reflektormi a tiež zadné svetlá nesú jasné črty nedávnej štúdie Airscape. Oblúkový profil kabíny umocňujú dve statické bočné trojuholníkové okienka. Jedno v oblasti predného a druhé zadného stĺpika.