Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Zlatý klinec Citroënu

Nová C5 je zvláštny mix tradície a súčasnej módy

Obdobie nejasného kurzu francúzskeho Citroënu je definitívne minulosťou. Kompletne vynovená modelová ponuka verná futuristickému odkazu geniálneho Andrého Citroëna dostala svoj zlatý klinec. Je ním nový Citroën C5 – model, ktorý chce po rokoch opäť zamiešať konkurenčné karty.

Vážny pohyb naznačila už štúdia luxusného kabrioletu Airscape so strechou z uhlíkových vlákien. Dnes vieme, že to nebol len výstrel do tmy, ale jasný predobraz zmeny kurzu v strednej triede. O to viac prekvapuje, prečo sa so svojou horúcou aktualitou nepochválila francúzska automobilka na nedávnej motorshow vo Frankfurte nad Mohanom. Konfrontácia s novou Mazdou 6, Renaultom Laguna či stále aktuálnym Mondeom by jej iste neublížila. Práve naopak. Zdá sa, že ostrieľaní lídri na čele s Volkswagenom Passat majú nového vážneho súpera. Chystaná svetová premiéra na lokálnom bruselskom autosalóne nebude asi tou správnou adresou pre model, ktorý prináša nový vietor nielen do strednej triedy, ale aj do plachiet samotného Citroënu.

SkryťVypnúť reklamu

Piate dvere sú minulosťou

Nová cé-päťka je zvláštny mix tradície a súčasnej módy. Zachováva si extrémny rázvor náprav či konkávne zadné okno, na druhej strane však opúšťa tradičnú päť-dverovú koncepciu. Výklopné zadné veko nahradila krátka kapota. C5 bude teda klasický sedan, a to s nezvyčajne športovým „lookom“. Pri pohľade spredu evokujú línie kabíny falošnú predstavu kupé. Niet sa čo čudovať. Na „mäkké“ krivky mali dizajnéri k dispozícii veľkorysý formát. S dĺžkou 4,78 metra necháva C5 s prehľadom za sebou Passat aj Mondeo. A rázvorom 2,82 metra sa dotiahlo takmer k prémiovým modelom Mercedes triedy E či Audi A6, stojacim o triedu vyššie. Kombi je dokonca ešte o päť centimetrov dlhšie. Predná maska s pôsobivými bumerangovitými reflektormi a tiež zadné svetlá nesú jasné črty nedávnej štúdie Airscape. Oblúkový profil kabíny umocňujú dve statické bočné trojuholníkové okienka. Jedno v oblasti predného a druhé zadného stĺpika.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4CZ7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4CZ7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 562
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 850
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 656
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 289
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 393
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 381
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 293
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 309
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 299
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 484
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Ďalšia banka podliezla hypotekárne dno, chce sa zviditeľniť

Úrok je opticky najnižší, ale nie najvýhodnejší.

Fio banka
U. S. Steel Košice.

Kde išlo o veľa, tam sa objavil. Kto je právnik Zoroslav Kollár?

Zadržaný právnik má zaujímavú minulosť.

Zoroslav Kollár prichádza na výsluch.