Na túto otázku len málokto dokáže odpovedať inak, ako „ja neviem“ alebo „proti všetkému“. V prvom prípade je to možno len o naučenom zlozvyku nestarať sa o svoje financie. V tom druhom ide skôr o klamanie samého seba. Žiadna poistka totiž nekryje proti „všetkému“.
Ak neviete, za čo platíte, ste poistený zle. Navyše, prídete na to až pri poistnej udalosti, keď nedostanete od poisťovne ani korunu. Mať zlú poistku je totiž ako nebyť poistený vôbec. Iba o niečo drahšie.
Vinník (ne)známy
Ak dôjde ku škode, za ktorú poisťovňa nevyplatí žiadne plnenie, prvou reakciou klienta je obvinenie sprostredkovateľa alebo priamo poisťovne z podvodu. Problém môže byť aj v tom, že klient jasne nesformuloval svoje požiadavky na poistenie pri uzatváraní zmluvy. Potom často nevie, čo má a čo nemá kryté. Často si na to po rokoch vôbec nespomenie. Dokazovanie, či klient naozaj dostal to, čo chcel, je tvrdením proti tvrdeniu. V súčasnosti už legislatíva vyžaduje, aby poradca s klientom spísal protokol alebo záznam o poskytnutom poistnom poradenstve, ktorý chráni tak klienta, ako aj poradcu.