Učme sa z poznatkov iných, neučme sa na vlastných chybách. I tak by sa dala veľmi zjednodušene charakterizovať vzdelávacia technika známa vo svete ako benchlearning.
Je prirodzené, že dnes sa väčšina spoločností snaží obmedziť výdavky. Na prvý pohľad vyznieva zvláštne tvrdenie, že tak môže urobiť aj v oblasti vzdelávania, a predsa napredovať. „Dá sa to, ale iba ak si firma zvolí vhodnú formu osvojovania poznatkov. V niektorých prípadoch je efektívnejšie odbúrať výdavky na externých poradcov či tréningy zamestnancov a zorganizovať vzdelávanie vo vlastnej réžii. A to je vlastne benchlearning,“ hovorí Peter Jamnický z bratislavskej Ekonomickej univerzity.
Vhodné je jeho využitie, ak ľudia nepotrebujú mať v nejakom odbore stopercentné poznatky, ale stačí im mať iba prehľad. Môžu sa trebárs zaujímať o spotrebiteľské návyky mládeže, nie však o všetky faktory, ktoré ich ovplyvňujú.