V komerčných televíziách ide o diváka a tým aj o peniaze. Preto víťazia programy s vysokou sledovanosťou
Reality šou ako typ televízneho programu nie je žiadna novinka. Vo svete funguje tento formát vyše päťdesiat rokov. Na Slovensku však za sebou nemá ešte ani pätinu tohto času. Ale aj tá stačila na to, aby rozdelila intelektuálov, umelcov, sociológov, psychológov, učiteľov, rodičov a prakticky celú verejnosť v názoroch na tento fenomén súčasnosti.
Dejiny ľudstva sú vlastne od počiatku príbehmi. Dozvedáme sa z nich, čo sa našim predkom počas života prihodilo, ako na to reagovali a či sa ich snaženia stretli s úspechom alebo nie. Aj preto sú obľúbené. A rozprávky pre deti, ktoré pozná každý človek, sú tiež prerozprávané príbehy, v ktorých sa pod nálepkou fantázie skrýva ľudská skúsenosť. Romány a poviedky sú najobľúbenejšie, ak rozprávajú príbehy. A mohli by sme pokračovať...
„Sú v niečom reality šou iné? Možno iba v tom, že príbeh nie je vykonštruovaný, ale deje sa v priamom prenose. O čom je ten príbeh? O úspechu, závisti, nenávisti, hrdinoch, šikovnosti, sexe, láske, peniazoch... Skrátka o tom istom, ako sú mýty, legendy, väčšina literatúry, divadla, baletu, výtvarného umenia,“ tvrdí jeden z diskutujúcich v denníku Pravda o príčinách úspechu reality šou.