Už takmer šesťdesiat rokov v ňom koluje off-roadová krv. Ani ôsma generácia nezabudla na svoje prašné korene. Dostala však aj čosi viac. Výkon a luxus prémiovej triedy. Konečne si môže zmerať sily so sebavedomými full-size truckmi spoza oceána. Koniec koncov veľa sa naučila od svojho aristokratického súrodenca – Lexusu LX.
Nový prívlastok V8 nie je len marketingovým ťahákom. Pod kapotou Land Cruiseru sa odohrala doslova revolúcia. Zabudnite na štvor- či šesťvalcové motory. Plynulú a kultivovanú dodávku výkonu, neoceniteľnú v teréne, zabezpečujú odteraz výlučne vidlicové osemvalce.
Osem valcov v štandarde
Či už sa rozhodnete pre prepracovaný benzínový motor 4,7 VVT-I (212 kW) alebo pre úplnú novinku – diesel 4,5 D-4D (210 kW) s dvojicou turbodúchadiel a vstrekovaním common rail, vždy môžete mať istotu, že tento terénny kolos zrýchli na stovku hlboko pod desať sekúnd a na rýchlomere ľahko dosiahne číslicu dvesto. Pritom nový Land Cruiser je úspornejší. Hoci má tento diesel o dva valce navyše, o 50 percent vyšší krútiaci moment a o 40 percent vyšší výkon, spotreba sa v porovnaní so starou „štyridvojkou“ prakticky nezmenila. To aj vďaka úplne novej šesťstupňovej automatike. Dokonca aj benzínový osemvalec zmiernil apetít o 12 percent, pričom výkon vzrástol o 21 percent.