Možnosti reklamy po digitalizácii vysielania zrejme prinútia televízie vymýšľať väčší počet vlastných živých programov
Keď sa v Spojených štátoch rozšírilo používanie digitálnych zariadení, ktoré umožňovali „preskočenie“ reklamy, televízie začali mať problém. Obavy, že zisky z reklamy poklesnú, pretože diváci dostali do ruky jednoduchý nástroj, ako ju ignorovať.
Prišli preto s myšlienkou reklamy namiesto reklamy. Keď divák stlačil na svojom zariadení tlačidlo na preskočenie („pretáčanie“) reklamy, zobrazila sa mu reklama statická. K podrobnostiam k inzerovaného produktu sa mohol dostať, ak klikol na ďalšie tlačidlo na ovládači.
Reklamný biznis sa trendu digitalizácie zo začiatku prispôsobiť nevedel. Starých možností propagácie sa držal zubami-nechtami a inovácie boli v medziach vtedajšieho myslenia. Aká reklamná cesta čaká Slovensko po nástupe digitálnej televízie, sa Profit pokúšal odhadnúť v rozhovoroch s ľuďmi, ktorých reklama živí.