Marek Farkaš pracuje ako obchodný riaditeľ incomingovej cestovnej kancelárie Enjoy Slovakia, ktorá nerobí množstvo „lacného“ turizmu. Je lídrom na trhu v strednom a vyššom segmente. M. Farkaš je o potrebnosti kongresového turizmu na Slovensku presvedčený. „Je to sofistikované odvetvie v oblasti služieb, na ktoré sa nabaľujú veľké objednávky napríklad pre reštauračné zariadenia, autobusových prepravcov alebo predaj suvenírov. Účastníci kongresov míňajú viac peňazí ako dovolenkári. Cestu a pobyt im často hradia vysielajúce firmy a organizácie, preto majú tendenciu minúť viac z vlastných peňazí na nákup iných produktov a služieb, ako keď si hradia celú cestu sami.“
M. Farkaš si myslí, že za kongresovým turizmom Viedne alebo Prahy zatiaľ zaostávame. Nemáme dostatočné ubytovacie kapacity, chýba nám kongresové centrum a najmä marketing destinácie, akou je napríklad Bratislava, nie je kvalitný a dostatočný. Organizátori kongresov často ani nevedia, že Bratislava existuje. A mesto samé propaguje Bratislavu ako „Pártyslavu“, teda miesto „lacnej zábavy a lacného alkoholu“. Tam sa propagácia začína aj končí. Toto láka najnižšie segmenty, ale nikdy nepriláka tie bonitné.
Nemaľujme čerta na stenu
Napriek tomu bude práve hlavné mesto hrať prím v kongresovom turizme. Xénia Špačková-Radová, expertka na kongresový turizmus z agentúry Supravia, sa domnieva, že je to dané blízkosťou Bratislavy k medzinárodným letiskám a tiež pribúdajúcim počtom štvor- a päťhviezdičkových hotelov. „Dnes sa v Bratislave dajú na konferenčné a kongresové účely využiť priestory nového Slovenského národného divadla, Národného tenisového centra či Incheby.“ Okrem toho je k dispozícii aj veľká kinosála v Auparku a priestorové kapacity Istropolisu, ktorý je menej atraktívny vzhľadom na svoju socialistickú architektúru.