Barmaid za barovým pultom
Objednajte si drink „na mieru“ a spravidla vám ho namieša barman. Keď sa uspokojíte s čistým džinom či whisky, možno vám ho naleje aj jeho kolegyňa. O rovnoprávnom profesijnom postavení môžu zatiaľ slovenské barmanky iba snívať.
Vo svete sa im hovorí barmaid a už zrod špeciálneho titulu pre dámy za barovým pultom dokazuje, že získali rovnoprávne postavenie i uznanie. Barmaidky miešajú, vzdelávajú sa, súťažia i vyhrávajú.
Nie sú o nič horšie ako ich mužskí kolegovia a navyše ponúkajú hosťom bonus – príjemný zovňajšok, ženský takt, intuíciu a cit. To má pre barových manažérov cenu zlata. Preto v krajinách s barovou a koktailovou tradíciou podľa austrálskych skúseností vynikajúceho slovenského bartendra Martina Dobiša býva typická zostava „pol na pol“. Aby sa vyšlo v ústrety vkusu a chutiam hostí. Súčasný marketing hovorí o tom, aby barmani preberali iniciatívu v zákazníkovom výbere nápojov a aby mu vnukli nápad vyskúšať aj niečo nové, onakvejšie, často aj drahšie (suggestive selling či upselling). Netreba byť personalistom alebo psychológom, aby si človek predstavil, že šikovná to urobí nežnejšie, taktnejšie a taktickejšie.