Dvadsiate storočie znamenalo vyvrcholenie priemyselnej revolúcie. Veci sa začali vyrábať i spotrebúvať rýchlejšie, staré myšlienky ustupovali novým, včera nepredstaviteľné bolo zrazu reálne. Ford začal vyrábať autá na pásoch, Siemens a General Electric urobili z elektrickej energie samozrejmosť aj v najvzdialenejších kútoch sveta, IBM a Microsoft boli pri zrode informatického veku... Do galérie svetových sa firmy nedostávali preto, že boli veľké, ale preto, že dokázali veľké veci.
Firmy, to sú príbehy ľudí, ktorí dokázali premeniť víziu na skutočnosť. Ako rozprávka znejú historky o začiatkoch zakladateľa Microsoftu Billa Gatesa či Michaela Della, ktorý dal meno značke počítačov. Majitelia, zakladatelia či vrcholoví manažéri úspešných spoločností majú mnoho spoločného. Nedominuje u nich túžba vlastniť a ovládať, charakterizuje ich najmä pracovitosť, trpezlivosť, schopnosť rozlíšiť schodné od neschodných ciest. Ani najúspešnejší podnikatelia nie sú ideálne bytosti, bývajú hašteriví, žiarliví a lakomí... Úspešní sú však preto, že majú víziu, horia pre ňu vášňou a dokážu spájať ľudí, aby pod ich vedením tieto vízie menili na realitu. Tak menia svet.
Vidia za roh
Úspech je relatívny, zápis do dejín si nezaslúži každý. Firmy vznikajú a zanikajú, darí sa im viac alebo menej.