Ponuka pre Yahoo! nie je motivovaná len expanziou, ale najmä strachom, že pri delení reklamného koláča na internete nebude mať Microsoft nôž v ruke
Steve Ballmer: Veríme, že spojenie Microsoftu a Yahoo! prinesie vysoké zhodnotenie našim akcionárom
Analytici prirovnávajú flirtovanie Microsoftu a Yahoo! k svadbe, pri ktorej ženích povie áno s pištoľou pri hlave. Zbraň nedrží otec nevesty, ale nechcený svedok Google. Spolužitie, zlúčenie vyhľadávača so softvérovým kolosom sa ukazuje ako východisko pre oboch. Dôrazných argumentov je presne deväť milimetrov.
Vprvý februárový deň potvrdil najväčší svetový výrobca softvéru Microsoft, že podal ponuku na prevzatie internetovej spoločnosti Yahoo!. Microsoft za Yahoo! chce zaplatiť 44,6 miliardy dolárov v hotovosti a akciách. Za jednu akciu Yahoo! ponúkol 31 dolárov alebo 0,9509 vlastnej akcie, čo je o 62 percent viac ako uzatváracia cena z predchádzajúceho dňa na burze Nasdaq (19,18 USD). Ak by akcionári na ponuku pristúpili, mohli si vybrať peniaze, akcie alebo mix – polovicu na polovicu.
Jediná šanca?
Microsoft sa do veterána internetového biznisu zahľadel už pred rokom. Vtedy však vedenie Yahoo! o predaji nechcelo ani počuť. Za posledných dvanásť mesiacov sa však cena akcií Yahoo! znížila o tretinu, v manažovaní firmy sa vystriedali obaja zakladatelia, pripravuje sa prepúšťanie zamestnancov. Zlúčenie sa javilo ako jediná šanca pre Yahoo! i Microsoft.